Brev:
Vågen 1-2 timer om natten
16. september 2011
Alder:
6 mdr.
Vågen 1-2 timer om natten
Kære Helen
Min søn på 6 måneder har nu i en lang periode sovet rigtig dårligt om natten. Når han vågner er han svær at få til at sove videre og når han vågner midt nat tager det til 1-2 timer før han sover igen.
Det startede da han var ca. 4 måneder hvor han havde mellemørebetændelse. Så sov han godt i en periode, men så fik han hård mave, derefter forkølelse og så en tand. Nu er det som om det er blevet en vane for ham at være vågen om natten. Han græder ikke men brokker sig når han vågner, og når vi så kommer ind til ham kan han godt finde på at grine eller snakke.
Når vi er inde ved ham om natten giver vi ham hans sut og sutteklud og lægger ham om på siden (han har altid sovet bedst på siden, men han kan også rulle rundt selv nu). Derefter går vi ud igen. 5 min. efter er det så det samme igen.
Han får en flaske 1-2 gange om natten. Om dagen får han grød/mos 3 gange om dagen, og får tilbudt flaske ved behov. Han er en stor dreng på 72 cm og 8,7 kg og han spiser godt, med mindre der er noget med maven, så vil han ikke rigtig spise.
Om dagen sover han 2, nogle gange 3, lurer på i alt 4-5 timer. Om aftenen kommer han i seng ved 8 tiden og vågner om morgenen ved 6-7 tiden.
Vi har de sidste par dage taget ham ind i vores seng midt nat, for vi kan ikke blive ved med at rende oppe ved ham hele natten. Jeg er blevet forkølet og fået ondt i halsen af at fryse om natten. Men vi vil helst ikke vende ham til at han skal ind i vores seng hver nat.
Håber rigtig meget at du kan hjælpe med nogle gode råd.
Hilsen en træt mor