Vågen 1-2 timer om natten

16. september 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vågen 1-2 timer om natten

Kære Helen

Min søn på 6 måneder har nu i en lang periode sovet rigtig dårligt om natten. Når han vågner er han svær at få til at sove videre og når han vågner midt nat tager det til 1-2 timer før han sover igen.

Det startede da han var ca. 4 måneder hvor han havde mellemørebetændelse. Så sov han godt i en periode, men så fik han hård mave, derefter forkølelse og så en tand. Nu er det som om det er blevet en vane for ham at være vågen om natten. Han græder ikke men brokker sig når han vågner, og når vi så kommer ind til ham kan han godt finde på at grine eller snakke.

Når vi er inde ved ham om natten giver vi ham hans sut og sutteklud og lægger ham om på siden (han har altid sovet bedst på siden, men han kan også rulle rundt selv nu). Derefter går vi ud igen. 5 ...

Annonce

... min. efter er det så det samme igen.

Han får en flaske 1-2 gange om natten. Om dagen får han grød/mos 3 gange om dagen, og får tilbudt flaske ved behov. Han er en stor dreng på 72 cm og 8,7 kg og han spiser godt, med mindre der er noget med maven, så vil han ikke rigtig spise.

Om dagen sover han 2, nogle gange 3, lurer på i alt 4-5 timer. Om aftenen kommer han i seng ved 8 tiden og vågner om morgenen ved 6-7 tiden.

Vi har de sidste par dage taget ham ind i vores seng midt nat, for vi kan ikke blive ved med at rende oppe ved ham hele natten. Jeg er blevet forkølet og fået ondt i halsen af at fryse om natten. Men vi vil helst ikke vende ham til at han skal ind i vores seng hver nat.

Håber rigtig meget at du kan hjælpe med nogle gode råd.

Hilsen en træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ærter

Fra 6 måneders alderen må barnet gerne få ærter. Ærter kan her koges til ærtemos og det samme kan gøres med andre bælgfrugter, som brune og hvide bønner, kigærter og linser.

Barnet optager bedst næring fra ærter og andre grøntsager, hvis de koges.

Fra 9-10 måneders alderen vil mange børn have stor glæde af at spise ærter, det er god træning for at øve pincetgreb og ærter kan fint gives sammen med rugbrød til frokost.

Ærter indeholder protein, samt...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder