Natteroderi - forslag efterlyses

6. september 2011

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Natteroderi - forslag efterlyses

Hej Helen.

Oliver´s ikke spisende periode, varede heldigvis ikke længere end en uge, så det er dejligt. Det kom pludseligt, men forsvandt også fra den ene til den anden dag. Det rart der er hyggeligt ved bordet igen.

Men denne gang drejer det sig om Tristan.
Han har sovet igen, altså fra ca kl 20 - 5/6 om morgenen, uden mad, siden han ca blev 6 mdr. han er nu næsten 8 mdr. men den sidste mdrs tid, roder han rundt om natten. (han sover på eget værelse nu, men startede allerede da han sov inden ved os i hans egen seng). Han vågner alt fra 1-10 gange om natten. nogen gange fordi han har fået lagt sig på maven, eller den forkerte vej i sengen. men nogen gange ligger han bare helt midt i sengen og råber op. ikke ked af det råben, men bare råben og så skal jeg derind ...

Annonce

... og give ham sutten, nogen gange ligger jeg ham om på siden (han falder bedst i søvn der). nogen gange er en gang nok, andre gange kan jeg gå der ind med 5 min. mellemrum op til 5 gange og så er der ro igen i nogen timer.

Hvorfor gør han det? og har du nogen idéer eller foreslag til at kunne ændre det. for det er godt nok hårdt at være der inde så mange gange på en nat. det mest typiske er at vågner omkring midnat og skal have noget hjælp og nogen gange igen ved 3 tiden og så vågner han alt mellem 5 og 6. en gang for ca 2 uger siden sov han igennem uden en lyd. hold da op man var jo hel frisk næste morgen.
nogen gange har jeg prøvet at give ham vand, men synes ikke det ændrer noget.

Håber du kan hjælpe mig, for at ved at være evig træt.

Med venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Zoneterapi

Zoneterapi er en alternativ form for behandling, som bruges i flere situationer.

Nogle oplever, at det virker smertelindrende under fødslen, og andre synes, det hjælper, når deres barn græder meget på grund af mavekneb eller lignende.

Zoneterapeuter findes mange steder. Hvis man ønsker at få zoneterapi under sin fødsel, kan man spørge på fødestedet, om en jordemoder kan tilbyde dette. Hvis man ønsker at bruge zoneterapi til sit barn, så skal man selv finde en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder