Hvordan jeg skal få ham tilbage til normal lur i løbet af dagen?

29. august 2011

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Hvordan jeg skal få ham tilbage til normal lur i løbet af dagen?

Hej Helen

Så blev jeg også medlem - har nemlig læst så mange af dine brugbare svar!

Vores søn har lige haft en omgang diarré og er ikke helt ovre det endnu - men tæt på. Det har rokket så meget i hans søvn - han har nemlig ikke rigtig ville sove. Og vi er nu endt ud i en masse powernap i løbet af dagen. Natten er igen afbrudt af bleskift og flaske. Han har sovet igennem siden han var 2,5 måned.

Jeg kan slet ikke gennemskue/overksue hvordan jeg skal få ham tilbage til normale lur i løbet af dagen? Han bliver puttet ved 21 tiden om aftenen og sover til kl. 7 næste morgen. (Normalt!) Han sov dog igennem sidste nat. Når vi står op kl. 7 plejer han at ville puttes igen kl. 8 og det er en kort ...

Annonce

... trille-tur i barnevognen - ligenu udviser han da også træthed efter en time, men det er som om han slet ikke vil falde hen når han kommer i barnevognen og jeg kan trille frem og tilbage i lang tid - ca. 30-45 minutter. Så sover han 15-30 minutter. Sådan fortsætter det i løbet af dagen og han har fået ca. 4-5 lur, mens dette har stået på. Hvad skal jeg dog stille op?

Hvad er i øvrigt normalt at en 5 måneder gammel baby sover? Og hvis vi nu siger at han sover fra ca. 21 til 7 (igennem) - hvordan kunne hans lur i løbet af dagen så se ud? En sidste spørgsmål - kan man godt få en baby til at sove nogenlunde de samme tidspunkter om dagen - altså så der evt. er en rutine?

På forhånd tak for svar.

Anette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge