Brev:
Hvordan jeg skal få ham tilbage til normal lur i løbet af dagen?
29. august 2011
Alder:
5 mdr.
Hej Helen
Så blev jeg også medlem - har nemlig læst så mange af dine brugbare svar!
Vores søn har lige haft en omgang diarré og er ikke helt ovre det endnu - men tæt på. Det har rokket så meget i hans søvn - han har nemlig ikke rigtig ville sove. Og vi er nu endt ud i en masse powernap i løbet af dagen. Natten er igen afbrudt af bleskift og flaske. Han har sovet igennem siden han var 2,5 måned.
Jeg kan slet ikke gennemskue/overksue hvordan jeg skal få ham tilbage til normale lur i løbet af dagen? Han bliver puttet ved 21 tiden om aftenen og sover til kl. 7 næste morgen. (Normalt!) Han sov dog igennem sidste nat. Når vi står op kl. 7 plejer han at ville puttes igen kl. 8 og det er en kort trille-tur i barnevognen - ligenu udviser han da også træthed efter en time, men det er som om han slet ikke vil falde hen når han kommer i barnevognen og jeg kan trille frem og tilbage i lang tid - ca. 30-45 minutter. Så sover han 15-30 minutter. Sådan fortsætter det i løbet af dagen og han har fået ca. 4-5 lur, mens dette har stået på. Hvad skal jeg dog stille op?
Hvad er i øvrigt normalt at en 5 måneder gammel baby sover? Og hvis vi nu siger at han sover fra ca. 21 til 7 (igennem) - hvordan kunne hans lur i løbet af dagen så se ud? En sidste spørgsmål - kan man godt få en baby til at sove nogenlunde de samme tidspunkter om dagen - altså så der evt. er en rutine?
På forhånd tak for svar.
Anette