Brev:
I seng om aftenen og sove i egen seng...
24. august 2011
Alder:
5 mdr.
I seng om aftenen og sove i egen seng...
Kære Helen,
Så har jeg brug for et godt råd igen :-)
Thea er nu ved at være 5½ mdr. Det går rigtig godt med hende. Sidst jeg skrev til dig, ville hun ikke rigtig sove om dagen, men det går meget bedre nu, jeg har fundet ud af, at hun IKKE vil sove i barnevognen, men derimor gerne indenfor i soveværelset, så det får hun lov til... :-)
Det der er problemet nu, er imidlertid at få hende i seng om aftenen. Pt er hun oppe som regel til kl. 22, men er sådan små vrøvlet aftenen igennem, så tror hun er træt.
Hendes rytme ser ca sådan ud
6.30 vågner
8-9 ell 9.30 formiddagsglur
12-14 middagslur
16-17 eftermiddagslur
19.30-20 powernab ved brystet (jeg kan ikke holdehende vågen en hel aften uden)
22 i seng
Det er denne powernab der ca kl 19.30 jeg har forsøgt at udnytte, og simpelthen gå med hende i seng der, og blive der indtil hun sover tungt.... problemet er så imidlertid, at ca kl 22 vånger hun igen, og er frisk som en fisk, så jeg må være oppe med hende til ca kl 24..... Har du nogen forslag ?
Hun sover stadigvæk i vores seng, og vi får alle søvn på denne måde, hun vågner en enkelt eller to gange om natten (jeg ved godt, at man normalt fraråder at have de små i sengen, men pga hun er for tidlig født, og den hårde start vi begge havde med hinanden, har vi begge haft brug for den kontakt)
Nu er hun imidlertid begyndt at vågne, ikke af sult tror jeg, men nærmere for at "hygge-sutte" lidt, så jeg ved ikke rigtig, om hun er blevet for bevidst om, at jeg ligger lige ved siden af, og så er det jo nemt at blive "lækker-sulten"... Hvordan skal vi gå frem mht at få hende i sin egen seng og sove, og hvor gammel tror du hun skal være, før hun er klar ?
Ser frem til at høre fra dig.
Mange hilsner fra Lene