Falde i søvn selv i egen seng

5. august 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Falde i søvn selv i egen seng

Hej Helen

Tak for din besvarelse. Jeg vil helt sikkert prøve og fjerne eftermiddags luren, for at se om det kan give mere ro om natten og vi vil prøve at trække den endnu mere ved hans opvågninger, for at se om han selv kan komme videre i søvnen - men det er en svær balancegang for at han ikke vågner helt op og det hele er forfra :-).

Tror du har misforstået mit brev en smule, men jeg kan godt se det er noget langt kludret noget - nok skrevet i afmagt :-). Vil prøve at fatte mig i korthed.

Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med at amme imorgen eller lige nu og her, men vil gerne trappe det stille og roligt ned. Og stopper slet ikke med at amme, når han ikke vil tage en flaske og det er den enste måde han kan falde i søvn på om aftenen. For han sover ikke igennem fra 23-24 til 04-05 om morgen, som du har forstået det og han ligger ikke i sin egen seng. Det er der vi gerne vil hen :-).

Vi har hellere ikke forsøgt at stoppe med at amme til aften/natten, men vi har forsøgt at han ikke falder i søvn ved brystet, for så at ligge ham i hans egen seng og falde i søvn. Vores aftner ser sådan ud:

Jeg ammer ham i søvn ved 19.30-20.00 tiden og så vågner han en lille time senere pga bøvs, så går vi ham i søvn igen og så vågner han faktisk hver time indtil vi går i seng, her går vi ham i søvn hver gang. Når vi så går i seng vågner han igen og kommer over til mig og ammes i søvn igen. Så sover han ...

Annonce

... resten af natten ved mig og vågner op til 7 gange hvor jeg ammer ham, hvilket jeg gør for selv at få noget søvn. Og det er det jeg godt vil væk fra.

Jeg kan ikke forstå at når han kan ammes om dagen, bøvses af og så komme i barnevognen og selv falde i søvn her mens ham trilles, hvorfor vi så ikke kan få det til at lykkedes med at amme ham til aften, få ham bøvset af og ligge ham i hans seng og så falde i søvn selv og sove. I det mindste så han ikke vågner fordi der er en bøvs der klemmer. Han må få alt den tryghed han vil have, bliver gerne ved hans seng osv, specielt hvis han allerede er i seperationsfasen, sådan skal det ikke forståes. Det er bare for hårdt for ryggen at gå med ham så mange gange og at skulle vågne op til 7 gange om natten og amme + han ligger ved en, så man knap kan vende sig. Men han vågner hvis jeg ligger ham over i hans egen seng og jeg magter næsten heller ikke tage ham frem og tilbage 7 gange på en nat. Om 1 uge er han 8 mdr og så kan det ikke passe han kun kan sove med et bryst i munden natten lang :-) eller?

Så et trick til at lære ham IKKE at falde i søvn når ham ammes, men lære at falde i søvn selv i egen seng efter amning + bøvs og så også gerne et trick til at lære ham at sove mere ned 1 time af gangen om natten - altså komme videre i søvnen uden mors bryst eller arme.

Håber altså dette gav mere mening og glæder mig til at høre fra dig igen.

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder