Brev:
Hjælp til at gøre nattensøvnen længere
26. juni 2011
Alder:
5 mdr.
Hjælp til at gøre nattensøvnen længere
Hej Helen.
Ja nu er der kommet endnu en ting, jeg håber du kan hjælpe med.
Jeg har jo fået et barn som ikke ligefrem har et godt sovehjerte.
Men problemet ligger i at Tristan synes at det er morgen mellem kl 4 og 5.15. og det synes jeg er en tand for tidligt. Når han vågner på det tidspunkt, giver jeg ham noget mælk og håber det hjælper, det gør det nogen gange, hvis det er ved 3.30-4, men er det meget senere, er han mere end bare svær at få til at sove mere. Prøver at give ham sut, sige shhh, ligge ham anderledes i stillinger, tage ham op og vugge ham m.m.
Det skal siges at han kommer i seng mellem 19 og 19.30. og i løbet af dagen, sover han mellem 45-1½ time om formiddagen, til middag er det igen mellem 45 -1½ time og så mellem 30 og 45 min til efter middag. så vil jo ikke sige han sover timerne væk i løbet af dagen. Typisk er han vågen i ca 2½ time om dagen, så skal han sove lidt, men nogen gange er det kun to og andre 3 timer. Er det ikke meget normalt i hans alder?
Håber du har nogen idéer til hvad vi kan gøre for han sover lidt længere om morgenen. Det er fint nok med mig at han ikke sover så længe om dagen, bare han gjorde det om morgenen. bare til kl 6 ville være fint.
I morges ville han op kl 4.45. og for er det altså stadig nat endnu.
Nogen gode foreslag? Tager imod alt med kyshånd