Brev:
Søvn igen...!
28. april 2011
Alder:
6 mdr.
Søvn igen...!
Kære Helen!
Først tak for dit hurtige svar vedrørende min søns søvnrytme!Jeg har kørt de sidste dage efter din plan og har lige et opfølgende spørgsmål.
Når han sover 1. lur vækker ham efter 1 1/2 time som du skrev.
Det betyder at han selvfølgelig er vildt træt kl 13, hvilket er perfekt til 2. lur.
Jeg har gået byen tynd med ham i vognen og han vågner som om man sætter et ur, 35 min senere. Nu til mit spørgsmål:
Jeg har valgt at ikke tage ham op, men går videre og lader som ingenting. Efter små 20 min falder han så i søvn igen... måske fordi der ikke er andet valg.
Er det ok at gøre det på den måde...tvinge ham til at sove... Kan jo mærke han har brug for det, da han er meget friskere end før, hvor han kun tog sin halve time.
Tænker at jeg "lærer" ham at sove længere eftermiddagslur, som da jeg lærte ham at falde i søvn om aftenen. Men er meget i tvivl om metoden er iorden :-)
Mange hilsner
Marianne