Natamning væk

22. marts 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Natamning væk

Hej Helen!

Karla er nu præcis 6 mdr. og jeg går og funderer lidt over om vi selv skal være aktive ifm at få en natamning væk.

Jeg har læst at du mange gange skriver at de kan ammes sent (fx 23-24 tiden) fra begge bryster og så igen næste morgen.

Karla vågner ofte ved 22-23 tiden og bliver ammet og igen kl. 01-02 og igen kl. 4-5 tiden. Hun står op kl. 6-6.30, da huset vågner og storebror skal i børnehave.

Det fungerer egentlig fint nok med amningerne om natten (jeg sidder på en kontorstol på hendes værelse og kan putte hende umiddelbart efter og hun falder selv i søvn). Men jeg vil da hellere end gerne kunne sove hele natten! Men jeg tager det rimelig afslappet, for storebror vågnede som baby 7-10 gange hver nat og var svær at få til at sove videre....så dette er jo det rene luksus!!!

Jeg tænker så på hvordan man egentlig fralærer hende den amning kl. 01-02?

Hun har altid selv sagt fra når hun var mæt og man kan ikke "tvangs-fodre" hende. Jeg skifter nogle gange bryst om natten før hun egentlig selv slipper, for så "narrer" jeg lidt mere ...

Annonce

... mælk i hende på den måde. Men ellers tager hun kun 1 bryst af gangen.

Jeg har været meget obs på at give hende al den mad hun kan rumme om dagen, så her kan jeg ikke fylde mere på hende. Men skal man bare tage tyren ved hornene og give hende sutten indtil hun giver op og falder i søvn, eller hvad er metoden?

Vågner kl. 6-6.30 hvor hun sjældent vil ammes (er jo desværre nok mæt!!??!!
Grød kl. 7.15-7.30 (dagens største måltid)
Ammes inden lur kl. 8.30
Sover typisk 1,5 time
Vågner kl. 10 og får mos ca 10.30
Ammes kl. 12 fra begge bryster og puttes ca 12.30
Sover 2-3 timer
Vågner ca 14.30 og ammes.
I løbet af eftermiddagen får hun frugtmos og ammes igen ved 16.30 tiden.
17.30 aftensmad (grød eller mos)
kl. 19 tilbydes hun MME og drikker max 100 ml. +
19-19.30 puttes hun med amning fra 1 bryst
Vågner og ammes ca 22-23
Vågner og ammes ca 01-02
Vågner og ammes ca 04-05
(Mor og far går i seng kl. 22 hver dag)

Vi er igår gået igang med havregrød, rugbrødsbjælker og øllebrød (dejlige indslag du har lavet på WEB-TV!!!)

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Kravle

De fleste børn begynder at kravle, når de er mellem 8-12 måneder gamle. Nogle børn kravler dog allerede i 6 måneders alderen, og andre børn springer kravlestadiet helt over.

Det er vigtigt, at barnet kravler, da det har stor betydning for barnets motoriske udvikling og kunnen senere i livet. Når barnet kravler styrkes armmusklerne, og barnet øver sig i at holde hovedet oppe og i at bevæge det frit i alle retninger. Det sker små rytmiske bevægelser i ryggen, som er vigtigt for at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.