Brev:
Natamning væk
22. marts 2011
Alder:
6 mdr.
Natamning væk
Hej Helen!
Karla er nu præcis 6 mdr. og jeg går og funderer lidt over om vi selv skal være aktive ifm at få en natamning væk.
Jeg har læst at du mange gange skriver at de kan ammes sent (fx 23-24 tiden) fra begge bryster og så igen næste morgen.
Karla vågner ofte ved 22-23 tiden og bliver ammet og igen kl. 01-02 og igen kl. 4-5 tiden. Hun står op kl. 6-6.30, da huset vågner og storebror skal i børnehave.
Det fungerer egentlig fint nok med amningerne om natten (jeg sidder på en kontorstol på hendes værelse og kan putte hende umiddelbart efter og hun falder selv i søvn). Men jeg vil da hellere end gerne kunne sove hele natten! Men jeg tager det rimelig afslappet, for storebror vågnede som baby 7-10 gange hver nat og var svær at få til at sove videre....så dette er jo det rene luksus!!!
Jeg tænker så på hvordan man egentlig fralærer hende den amning kl. 01-02?
Hun har altid selv sagt fra når hun var mæt og man kan ikke "tvangs-fodre" hende. Jeg skifter nogle gange bryst om natten før hun egentlig selv slipper, for så "narrer" jeg lidt mere mælk i hende på den måde. Men ellers tager hun kun 1 bryst af gangen.
Jeg har været meget obs på at give hende al den mad hun kan rumme om dagen, så her kan jeg ikke fylde mere på hende. Men skal man bare tage tyren ved hornene og give hende sutten indtil hun giver op og falder i søvn, eller hvad er metoden?
Vågner kl. 6-6.30 hvor hun sjældent vil ammes (er jo desværre nok mæt!!??!!
Grød kl. 7.15-7.30 (dagens største måltid)
Ammes inden lur kl. 8.30
Sover typisk 1,5 time
Vågner kl. 10 og får mos ca 10.30
Ammes kl. 12 fra begge bryster og puttes ca 12.30
Sover 2-3 timer
Vågner ca 14.30 og ammes.
I løbet af eftermiddagen får hun frugtmos og ammes igen ved 16.30 tiden.
17.30 aftensmad (grød eller mos)
kl. 19 tilbydes hun MME og drikker max 100 ml. +
19-19.30 puttes hun med amning fra 1 bryst
Vågner og ammes ca 22-23
Vågner og ammes ca 01-02
Vågner og ammes ca 04-05
(Mor og far går i seng kl. 22 hver dag)
Vi er igår gået igang med havregrød, rugbrødsbjælker og øllebrød (dejlige indslag du har lavet på WEB-TV!!!)
Venlig hilsen
Christina