Vågner ofte om natten - 8 mdr.

6. marts 2011

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågner ofte om natten - 8 mdr.

Hej Helen ;o)

Tak for dit sidste svar!

Lykken varede kort herhjemme mht. at sove igennem. Det er vendt 180 grader......

Han spiser rigtig godt, er en glad og meget aktiv dreng der nu triller rundt i hele stuen ;o)

Han sover godt om dagen - typisk en lur på 1-2 timer om formiddagen og en lur på 2-3 timer til middag.

Et par dage efter jeg skrev sidst begyndte vores dreng at vågne hvert kvarter hele aftenen og omkring midnat sov han igen tungt og vi hørte måske kun fra ham et par gange.

Nu er han begyndt at vågne rigtig rigtig meget HELE natten igennem og det er simpelthen så hårdt!

Vi har prøvet at give ham en flaske kl. 21-22-23 men han afviser og vil først spise mellem 4-5.

Han græder typisk fordi han har smidt sutten, men nogle gange græder han også selvom han har sutten i munden.

Han er nem at trøste og sover videre - lige indtil et kvarter efter, hvor han så græder igen.

Jeg tror ikke han har ondt (han fik lagt dræn for 4 uger siden) og han er tydeligvis ikke sulten. Jeg har prøvet at tage ham ind i sengen for at ...

Annonce

... give ham tryghed, men her vågner han helt op og holder fest - indtil han kommer ind på eget værelse igen.

Han sov 8-10 timer i streg da han var 0-3 mdr, indtil han begyndte at få øreproblemer. Derefter sov han MEGET dårligt pga ørerne og RS virus, hvor han blev indlagt. Da han fik lagt dræn og han begyndte at få flaske sov han igennem i et par uger (sov fra 8-6 med kun én flaske) og nu er det som sagt helt galt igen :o(

Han får en stor flaske vælling (200ml) inden sengetid og denne har vi prøvet at gøre mindre for at se om det måske var pga maven han vågnede. Så nu får han kun 150ml, men det hjælper ikke.

Jeg har ikke stået og observeret ham, men det er ikke mit indtryk at han er motorisk urolig i sengen idet han næsten ligger på sammen måde, som sidst jeg var inde hos ham.

Han er god til at ligge sig til at sove når han kommer i seng mellem 19 og 20 og om dagen sover han som sagt rigtig godt.

Hvad kan problemmet være??

Med venlig hilse

Christina

P.s. Det startede inden han begyndte i dagpleje - så det kan jo ikke være det.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder