Brev:
Vågner ofte om natten - 8 mdr.
6. marts 2011
Alder:
8 mdr.
Vågner ofte om natten - 8 mdr.
Hej Helen ;o)
Tak for dit sidste svar!
Lykken varede kort herhjemme mht. at sove igennem. Det er vendt 180 grader......
Han spiser rigtig godt, er en glad og meget aktiv dreng der nu triller rundt i hele stuen ;o)
Han sover godt om dagen - typisk en lur på 1-2 timer om formiddagen og en lur på 2-3 timer til middag.
Et par dage efter jeg skrev sidst begyndte vores dreng at vågne hvert kvarter hele aftenen og omkring midnat sov han igen tungt og vi hørte måske kun fra ham et par gange.
Nu er han begyndt at vågne rigtig rigtig meget HELE natten igennem og det er simpelthen så hårdt!
Vi har prøvet at give ham en flaske kl. 21-22-23 men han afviser og vil først spise mellem 4-5.
Han græder typisk fordi han har smidt sutten, men nogle gange græder han også selvom han har sutten i munden.
Han er nem at trøste og sover videre - lige indtil et kvarter efter, hvor han så græder igen.
Jeg tror ikke han har ondt (han fik lagt dræn for 4 uger siden) og han er tydeligvis ikke sulten. Jeg har prøvet at tage ham ind i sengen for at give ham tryghed, men her vågner han helt op og holder fest - indtil han kommer ind på eget værelse igen.
Han sov 8-10 timer i streg da han var 0-3 mdr, indtil han begyndte at få øreproblemer. Derefter sov han MEGET dårligt pga ørerne og RS virus, hvor han blev indlagt. Da han fik lagt dræn og han begyndte at få flaske sov han igennem i et par uger (sov fra 8-6 med kun én flaske) og nu er det som sagt helt galt igen :o(
Han får en stor flaske vælling (200ml) inden sengetid og denne har vi prøvet at gøre mindre for at se om det måske var pga maven han vågnede. Så nu får han kun 150ml, men det hjælper ikke.
Jeg har ikke stået og observeret ham, men det er ikke mit indtryk at han er motorisk urolig i sengen idet han næsten ligger på sammen måde, som sidst jeg var inde hos ham.
Han er god til at ligge sig til at sove når han kommer i seng mellem 19 og 20 og om dagen sover han som sagt rigtig godt.
Hvad kan problemmet være??
Med venlig hilse
Christina
P.s. Det startede inden han begyndte i dagpleje - så det kan jo ikke være det.