Brev:
Sovevaner og gråd
17. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Sovevaner og gråd
Kære Helen
Et par hurtige spørgsmål, som jeg håber, du kan svare på - men det plejer du jo at kunne :-)
Vores Maja er nu 6 måneder, og alting går meget bedre - MEN hun er blevet en rigtig selskabspapegøje, og vi har svært ved at få hende til at falde i søvn om aftenen (hun sover dog fint om natten, det er bare selve det at falde i søvn, der er et problem). Det virker som om, at det er fordi, hun hellere vil være sammen med os end at sove - på trods af at hun er helt opløst af træthed.
Vi følger en fast putterutine, hvor hun efter mad, bad og oplæsning bliver lagt i seng ved 19.30-tiden, vi svøber hende godt i dynen, vi gør faktisk alle de ting, der bliver anbefalet, men alligevel græder hun. Nogle gang i en halv time, nogle gange i et par timer, hvorefter hun falder i søvn og som sagt sover godt hele natten.
Derfor er mine spørgsmål:
- Hvor længe er det ok at lade hende græde? Lige nu løber vi ind til hende omkring hvert 5. minut, men vi vækker hende jo lidt hver gang. Kan vi trække den, så der går mere tid i mellem uden at vi skal have dårlig samvittighed over det?
- Og to: Har du i øvrigt nogle gode råd til situationen?
Bedste hilsner
Malene