Brev:
Sover uroligt om aftenen og natten
10. januar 2011
Alder:
7 mdr.
Sover uroligt om aftenen og natten
Hej Helen
Jeg har en dejlig dreng på 7 mdr. Han sover meget uroligt om aftenen og natten og jeg har brug for nogle gode råd.
Han vil gerne ligge på siden og falde i søvn og sove, men triller tilbage på ryggen. Når han gør det vågner han næsten og græder. Det fortsætter hele aftenen og natten med, og gør at hverken ham eller jeg får sammenhængende søvn.
Vi har prøvet at putte noget bag hans ryg så han ikke triller tilbage, men han vil gerne ligge på ryggen og sove nogle gange, så det dur heller ikke.
Han vågner et par gange om natten og græder og er svær at trøste. Bliver han tilbudt en flaske spiser han som regel 140 ml. Bagefter sover han som regel med det samme. Andre gange kan han være vågen 1 - 1½ time hvor han ligger og pludrer.
Han spiser stadig om natten 1 - 2 gange.
Han er ellers en glad dreng med temperament. Han har lært at trille fra ryg til mave for 3 uger siden.
Hans dag ser således ud:
05.00 - 06.00 - flaske
sover efter flasken
mellem 7. 30 og 8.00 vågner han og vi står op.
mellem 9.00 og 10.00 en flaske
Formiddagslur ½ - 1 time
frokost - grød
lur mimimum 2 timer
flaske - alt efter hvornår han vågner fra luren.
Grøntsagsmos omkring kl 17.30
Godnat flaske ved 19 tiden
sover mellem 19.30 og 20.00
Mellem 00.00 og 01.00 - flaske. Nogle gange lidt senere.
Håber du har nogle gode råd.
Venlig hilsen
Lene