Brev:
Sut om natten
9. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Sut om natten
Hej Helen,
Vores datter er rimelig afhængig af sin sut om natten. Vi giver drømmemåltid kl. 22 og natmåltid omkring kl. 4, og herefter forsøger vi ikke at give sutten. Det lykkedes også nogle gange, men vi render tit frem og tilbage for at give sutten samt hjælpe hende med stillingsskift og putte dynen om hende.
Jeg har dog hørt dig fortælle, at vi på et tidspunkt kan begynde at give hende sutten i hånden, så hun lærer selv at putte den i munden. Samtidig kan vi ligge flere sutter i sengen, så hun selv kan finde en sut i løbet af natten og putte den i munden, hvis hun har brug for det.
Lige pt. har hun jo brug for mere end bare sutten om natten, men hvornår er det relevant at begynde at øve med hende at give hende sutten i hånden? og hvornår kan vi forvente at hun selv kan finde sutten i sengen?
Hun har altid haft brug for sutten til at falde til ro - det er til gengæld også det eneste tidspunkt hun vil bruge den.
Med Venlig Hilsen
Mor