Sut om natten

9. januar 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Sut om natten

Hej Helen,

Vores datter er rimelig afhængig af sin sut om natten. Vi giver drømmemåltid kl. 22 og natmåltid omkring kl. 4, og herefter forsøger vi ikke at give sutten. Det lykkedes også nogle gange, men vi render tit frem og tilbage for at give sutten samt hjælpe hende med stillingsskift og putte dynen om hende.

Jeg har dog hørt dig fortælle, at vi på et tidspunkt kan begynde at give hende sutten i hånden, så hun lærer selv at putte den i munden. Samtidig kan vi ligge ...

Annonce

... flere sutter i sengen, så hun selv kan finde en sut i løbet af natten og putte den i munden, hvis hun har brug for det.

Lige pt. har hun jo brug for mere end bare sutten om natten, men hvornår er det relevant at begynde at øve med hende at give hende sutten i hånden? og hvornår kan vi forvente at hun selv kan finde sutten i sengen?

Hun har altid haft brug for sutten til at falde til ro - det er til gengæld også det eneste tidspunkt hun vil bruge den.

Med Venlig Hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid velovervejede og medfølende svar. Som førstegangsmor henter jeg megen støtte i din brevkasse.

Mor S - mor til pige på 6 måneder