Brev:
Sover meget urolig efter kl 3 om natten
22. november 2010
Alder:
8 mdr.
Sover meget urolig efter kl 3 om natten
Hej Helen
Tak for svaret på mit sidste spørgsmål det går meget bedre med at min søn spiser nu, plus at han er også begyndt at spise lidt mere end han gjorde før. Jeg skriver nu fordi at vi har meget uro om natten.
Han kommer i seng ved 19.30 tiden og inden da får han en flaske mme og han sover inden kl 20 og vi høre ikke noget til ham før han vågner ved 24-tiden og der får han en flaske. Han falder hurtigt i søvn igen. Men så kl ca 3 virker det som om at han halvt vågner og begynder at snakker i søvne, han sutten nogle gange og falder i søvn igen efter ca et kvarter, nogen gange græder han så tager jeg ham op og går lidt med ham og så kan jeg som regel ligge ham i seng igen efter nogen minutter.
Men så lidt tid efter, måske en halv time, er den gal igen han vågner, snakker eller græder og gentager det hele sig igen. Indtil kl 6 sover han max time ad gangen men for det meste kun en halv time. Og kl 6 er han frisk og klar til at stå op men det er jeg slet ikke da jeg ikke har fået ret meget sammenhængende sov selvom jeg går i seng kl 21. Han får så morgenmad kl 7 og en flaske ingen han sover til formiddag ca kl 9. Han får 3 flasker mme i døgnet.
Fra han var ca 7 måneder begyndte han at sove mere om dagen han gik fra at sove 2½ til at sove 4-4½ time og det var ca der han begyndte at være urolig efter kl 3. Så min mor købte din bog "sådan får du dit barn til at sove" til mig og det jeg fik ud af bogen var at han måske sov for meget om dagen. Så jeg begyndte at at lade ham sove 1 time om formiddagen og 1½ time om eftermiddagen. Det hjalp de 2 første nætter og så var det det samme igen som før.
Jeg har kørt med det nye soveprogram i en uge uden at det er blevet bedre. Det skal også lige siges at han kravler og rejser sig op da alting så han er meget aktiv når han er vågen.
En anden ting er at vi bor i en 2 værelses lejlighed så min kæreste og vores søn og jeg sover i samme rum og vi har ikke mulighed for at situationen kan ændres på nogen måde.
Hvad kan jeg gøre for at han sover uden at vågne efter kl 24?
Mangler han mme?
Er det fordi han kan høre os om natten?
Jeg er rådvild og vil gerne snart kunne sove om natten.
Hilsen Rikke