Sover meget urolig efter kl 3 om natten

22. november 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sover meget urolig efter kl 3 om natten

Hej Helen

Tak for svaret på mit sidste spørgsmål det går meget bedre med at min søn spiser nu, plus at han er også begyndt at spise lidt mere end han gjorde før. Jeg skriver nu fordi at vi har meget uro om natten.

Han kommer i seng ved 19.30 tiden og inden da får han en flaske mme og han sover inden kl 20 og vi høre ikke noget til ham før han vågner ved 24-tiden og der får han en flaske. Han falder hurtigt i søvn igen. Men så kl ca 3 virker det som om at han halvt vågner og begynder at snakker i søvne, han sutten nogle gange og falder i søvn igen efter ca et kvarter, nogen gange græder han så tager jeg ham op og går lidt med ham og så kan jeg som regel ligge ham i seng igen efter nogen minutter.

Men så lidt tid efter, måske en halv time, er den gal igen han vågner, snakker eller græder og gentager det hele sig igen. Indtil kl 6 sover han max time ad gangen men for det meste kun en halv time. Og kl 6 er han frisk og klar til at stå op men det er jeg slet ikke da jeg ikke har fået ret meget sammenhængende sov selvom jeg går i seng kl 21. Han får så morgenmad kl 7 og en ...

Annonce

... flaske ingen han sover til formiddag ca kl 9. Han får 3 flasker mme i døgnet.

Fra han var ca 7 måneder begyndte han at sove mere om dagen han gik fra at sove 2½ til at sove 4-4½ time og det var ca der han begyndte at være urolig efter kl 3. Så min mor købte din bog "sådan får du dit barn til at sove" til mig og det jeg fik ud af bogen var at han måske sov for meget om dagen. Så jeg begyndte at at lade ham sove 1 time om formiddagen og 1½ time om eftermiddagen. Det hjalp de 2 første nætter og så var det det samme igen som før.

Jeg har kørt med det nye soveprogram i en uge uden at det er blevet bedre. Det skal også lige siges at han kravler og rejser sig op da alting så han er meget aktiv når han er vågen.

En anden ting er at vi bor i en 2 værelses lejlighed så min kæreste og vores søn og jeg sover i samme rum og vi har ikke mulighed for at situationen kan ændres på nogen måde.

Hvad kan jeg gøre for at han sover uden at vågne efter kl 24?
Mangler han mme?

Er det fordi han kan høre os om natten?

Jeg er rådvild og vil gerne snart kunne sove om natten.

Hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder