Brev:
På alle fire om natten
22. november 2010
Alder:
8 mdr.
På alle fire om natten
Hej Helen
Har lige sendt et brev til dig omkring Alexanders spisevaner og nu får du så et omkring hans sovevaner :)
Min kære søn er 8 måneder og meget aktiv. Har kravlet i 1 måneds tid og det er jo helt fantastisk at se sådan et lille menneske komme så hurtigt frem, men det giver jo pludselig nogle helt andre "problemer" end da han bare lå på maven : )
Nu hvor han kravler rundt hele dagen, sker det desværre også om natten. Han vågner, nogle nætter mange gange, fordi han er kommet om på maven og i kravlestilling og kan ikke selv få sig vendt.
Som det ser ud nu, bliver han puttet/svøbt i sin juniordyne i håb om at den kan holde lidt på ham om natten, men selvom jeg er inde hos ham flere gange for at se om han ligger ok og flytter/vender ham hvis ikke, så står han alligevel på alle 4 når jeg kommer ind til ham om natten.
Jeg forsøger at putte ham igen med sin sut og nusseklud, men det varer kun kort, så skal jeg ind til ham igen og det med en flaske.
Det største problem er faktisk at få ham til at sove igen efter han har fået flasken. Nogle gange går det nemt, andre gange vender han sig om på maven så snart han rammer madrassen og han kan ikke sove på maven. Jeg vender ham igen og igen og igen, men ved ikke om jeg måske bare skulle gå i seng og så vente til han kalder fordi han er ked af det/træt?
Ja, et direkte spørgsmål fik du ikke, men håber du vil dele dine tanker med mig og måske et forsigtigt "tiden arbejder for jer" : )
Venlig Hilsen
Lene