På alle fire om natten

22. november 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

På alle fire om natten

Hej Helen

Har lige sendt et brev til dig omkring Alexanders spisevaner og nu får du så et omkring hans sovevaner :)

Min kære søn er 8 måneder og meget aktiv. Har kravlet i 1 måneds tid og det er jo helt fantastisk at se sådan et lille menneske komme så hurtigt frem, men det giver jo pludselig nogle helt andre "problemer" end da han bare lå på maven : )

Nu hvor han kravler rundt hele dagen, sker det desværre også om natten. Han vågner, nogle nætter mange gange, fordi han er kommet om på maven og i kravlestilling og kan ikke selv få sig vendt.

Som det ser ud nu, bliver han puttet/svøbt i sin juniordyne i håb om at den kan holde lidt på ham om natten, men selvom jeg er inde hos ham flere gange for at se om han ligger ok og ...

Annonce

... flytter/vender ham hvis ikke, så står han alligevel på alle 4 når jeg kommer ind til ham om natten.

Jeg forsøger at putte ham igen med sin sut og nusseklud, men det varer kun kort, så skal jeg ind til ham igen og det med en flaske.

Det største problem er faktisk at få ham til at sove igen efter han har fået flasken. Nogle gange går det nemt, andre gange vender han sig om på maven så snart han rammer madrassen og han kan ikke sove på maven. Jeg vender ham igen og igen og igen, men ved ikke om jeg måske bare skulle gå i seng og så vente til han kalder fordi han er ked af det/træt?

Ja, et direkte spørgsmål fik du ikke, men håber du vil dele dine tanker med mig og måske et forsigtigt "tiden arbejder for jer" : )

Venlig Hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor