Natteroderi....

29. oktober 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Natteroderi....

Hej Helen,

Tja, så er jeg har igen... Tak for de gode råd du har givet - nu har jeg brug for et nyt.

Elvira er nu 5mdr og de sidste 2½ måned har hun sovet meget uroligt. Hun startede med at sove igennem da hun var 1mdr, men det sluttede da hun var 2½mdr. Nu sover hun med mange afbræk og natlige amninger. Til at starte med sov hun også gerne i sin egen seng, men nu vil hun kun sove i vores seng.

Hvis jeg lægger hende i sin egen seng - når hun er faldet i søvn i mine arme ved at blive ammet - så vågner hun efter max 1 time og vil ikke falde i søvn før jeg tager hende over i vores seng og ammer hende igen. Hun sover bedst i vores seng - det er der hun tager de længste stræk på 4 timer. Bedst for hende, men dårligt for os....

Jeg/vi havde ikke noget imod at have hende i vores seng, da hun ...

Annonce

... var spæd og havde brug for mit bryst og vores tryghed hele tiden, men nu sover (især jeg) vi rigtig dårligt om natten. Jeg vågner hele tiden og skal skifte side når hun søger efter bryst, jeg får ondt i ryggen og hoved og så ligger hun - ærligt - bare i vejen :-(

Vi er startet med at give grød og mos op til to gange om dagen, men ikke på faste tider. Hun drikker vand af kop eller sutteflaske til måltiderne, men største delen af hendes væske og mad får hun stadig fra mig. Jeg ammer næsten altid efter hvert grød/mos måltid. Hun spiser alt mellem ½-1 dl grød/mos.

Jeg ved, at det er en dårlig vane vi er kommet ind i og at det ikke tager så langt at vende, men jeg er så træt nu, at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre.....

Håber du kan fortælle mig hvad jeg skal!

Knus fra en træt
Mai-Britt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Modermælkserstatning

Modermælkserstatning gives til børn, der ikke ammes eller tilbydes udmalket modermælk - og modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Modermælkserstatning er sammensat, så det ligner modermælken mest muligt, og børn udvikler sig og trives rigtig godt på modermælkserstatning.

Modermælkserstatninger har et højere indhold af protein, mineraler og vitaminer, end man ser i modermælk. Det skyldes, at barnet ikke kan optage næringstofferne helt på samme måde. Modermælkserstatning...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor