Brev:
Natteroderi....
29. oktober 2010
Alder:
5 mdr.
Natteroderi....
Hej Helen,
Tja, så er jeg har igen... Tak for de gode råd du har givet - nu har jeg brug for et nyt.
Elvira er nu 5mdr og de sidste 2½ måned har hun sovet meget uroligt. Hun startede med at sove igennem da hun var 1mdr, men det sluttede da hun var 2½mdr. Nu sover hun med mange afbræk og natlige amninger. Til at starte med sov hun også gerne i sin egen seng, men nu vil hun kun sove i vores seng.
Hvis jeg lægger hende i sin egen seng - når hun er faldet i søvn i mine arme ved at blive ammet - så vågner hun efter max 1 time og vil ikke falde i søvn før jeg tager hende over i vores seng og ammer hende igen. Hun sover bedst i vores seng - det er der hun tager de længste stræk på 4 timer. Bedst for hende, men dårligt for os....
Jeg/vi havde ikke noget imod at have hende i vores seng, da hun var spæd og havde brug for mit bryst og vores tryghed hele tiden, men nu sover (især jeg) vi rigtig dårligt om natten. Jeg vågner hele tiden og skal skifte side når hun søger efter bryst, jeg får ondt i ryggen og hoved og så ligger hun - ærligt - bare i vejen :-(
Vi er startet med at give grød og mos op til to gange om dagen, men ikke på faste tider. Hun drikker vand af kop eller sutteflaske til måltiderne, men største delen af hendes væske og mad får hun stadig fra mig. Jeg ammer næsten altid efter hvert grød/mos måltid. Hun spiser alt mellem ½-1 dl grød/mos.
Jeg ved, at det er en dårlig vane vi er kommet ind i og at det ikke tager så langt at vende, men jeg er så træt nu, at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal gøre.....
Håber du kan fortælle mig hvad jeg skal!
Knus fra en træt
Mai-Britt