Brev:
Vågner hele tiden - 7 mdr.
30. september 2010
Alder:
7 mdr.
Vågner hele tiden - 7 mdr.
Hej Helen.
Vores datter er 7 1/2 mdr gammel og har indtil for nyelig sovet super godt om natten med en opvågning omkring kl tre for at få sin flaske. Men i den sidste tid er hun begyndt at vågne meget hyppigt om natten! Før dette indtrådte, sov hun efter putning oftest indtil kl 2-3 stykker, fik flaske og sov indtil kl 6 hvor vi står op.
Hendes nat i nat så fx sådan ud:
Puttes kl 19 efter fast aftens/ putte ritual (aftensmad, bad og flaske) falder oftest nemt i søvn ved at blive puttet i egen seng, på eget værelse. Vi går lidt frem og tilbage når hun kalder, men oftest ikke mere end 10 min før hun sover.
Sover indtil kl 22 ca. hvor hun vågner. Her prøver vi på at få hende til at sove igen uden mad, da vi mener at efter en skål kartoffelmos og kødboller, må hun ikke være sulten nu?!
Hun sover vidre til kl tolv, fik heler ikke mad (da vi ahr prøvet dette natten før og det gjorde ikke at hun sov mere en en time /halvanden før næste opvågning)
Sover vidre efte noget tid og meget syyyyh! sover indtil kl halv to hvor hun fik flaske.
Vågner så igen kl. halv tre, ingen flaske
Sover vidre til kl. halv seks. der står vi så op..
Problemet med at få hende til at sove igen uden mad, er at vi bliver nød til at ligge vores arm over hendes ben og holde hendes ene hånd, fordi ellers sparker hun dynen af og vrider sig som en ål (en meget sur ål) indtil hun ligger på tværs af sengen opppe i hovedeenden. og så skal vi ligge på plads og starte forfra....
Så problemet er: hvorfor vågner hun så meget i løbet af en nat, når hun plejer at sove godt og næsten igennem??
Og når hun vågner så tit og skal sove igen uden mad, så er hun svær at styre i sengen, nogen alternativer her??
Håber du kan oversskue mine spørgsmål:)
ps. hun sover godt og roligt i løbet af dagen og hun får tre hovedemåltider og et par mellemmåltider på en dag)
Med venlig hilsen
Mia