Vågner hver anden time hele natten igennem

3. september 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vågner hver anden time hele natten igennem

Kære Helen

Først - tak for tidligere svar ang. kost. Dit svar hjalp os på rette vej, og vi har ikke længere samme uro om natten....

Og dog! Vores datter på 5 og en halv måned, har de sidste 14 dages tid virkelig ændret søvnmønster (om natten kun).

Vores dag ser således ud:

Ca 07.00 står vi op og begynder dagen.

Ca 08.30 ammes og puttes til formiddagslur - sover gerne til 10.30/11.00.

Ca 11.30 grød med frugttopping (spiser ca 1 dl.)

Ca 13.30 ammes og puttes til middagslur. Sover max en og en halv time.

Ca 16 ammes og spiser her godt! Af og til falder hun er i søvn ved brystet, men hører efterhånden til sjældenthederne. Falder hun i søvn er, sover hun max 30 min)

Ca 17.00 (det er jo så hvis hun IKKE falder i søvn ved brystet tidligere) Den sidste lur, som i dén grad er en powernap (max, max 30 min)

Ca 18.00 grøntsagsmos og lidt kødpuré. Her spiser hun et par spiseskefulde. Langt fra meget! (i hvert fald hvad jeg vil betragte som meget)

Ca 20.00 ammes og puttes. Hun falder hen ved brystet, og jeg gør alt for, at hun når at registrere at jeg lægger hende ned i vuggen. Nogen gange lykkes det og i så fald er der minimalt brok de efterfølgende timer, andre gange når hun at falde ...

Annonce

... helt i søvn, og kan efter 40 min vågne og gå helt bananas (går ud fra det er utryghed over at vågne et andet sted end hvor hun jo egentlig faldt i søvn)

Ca 23 ammes og sover videre...

Og så har vi ellers balladen....
Ca:
Hun falder først ordenligt hen igen, hvis jeg tager hende op og ammer. Hun spiser aktivt i små 10 min, og falder i søvn hvorefter jeg kan lægge hende.

Kl ca 06 kommer hun over i vores seng, hvor jeg ammer liggende, og vi sover videre en time.

Vi har prøver med mme men hun nægter (selv med sukker i). Hun vil heller ej anvende sut.

Jeg er træt, og føler egentlig ikke at jeg på noget tidspunkt rigtig får sovet. Selvfølgelig klarer man det, men det ville nu være rart at vide, at det blot er en overgang :-)

Sådan lige på falderebet. Hun kan ikke falde i søvn selv, hvilket vil sige jeg altid luller hende hen. Det gør nu intet, men andre folk har jo simpelhen så travlt med at fortælle mig, hvor dårlig en vane det er. Hun sover i sin Leandervugge hvor hun også bliver vugget lidt i løbetur af natten når hun vågner op kort.

Jeg er i den tro, at hun nok selv skal vokse fra vuggerriet... Er jeg blot naiv?

Håber på lidt guldkorn fra dig.

De bedstehilsner fra
Dorte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.