Brev:
Vågner hver anden time hele natten igennem
3. september 2010
Alder:
5 mdr.
Vågner hver anden time hele natten igennem
Kære Helen
Først - tak for tidligere svar ang. kost. Dit svar hjalp os på rette vej, og vi har ikke længere samme uro om natten....
Og dog! Vores datter på 5 og en halv måned, har de sidste 14 dages tid virkelig ændret søvnmønster (om natten kun).
Vores dag ser således ud:
Ca 07.00 står vi op og begynder dagen.
Ca 08.30 ammes og puttes til formiddagslur - sover gerne til 10.30/11.00.
Ca 11.30 grød med frugttopping (spiser ca 1 dl.)
Ca 13.30 ammes og puttes til middagslur. Sover max en og en halv time.
Ca 16 ammes og spiser her godt! Af og til falder hun er i søvn ved brystet, men hører efterhånden til sjældenthederne. Falder hun i søvn er, sover hun max 30 min)
Ca 17.00 (det er jo så hvis hun IKKE falder i søvn ved brystet tidligere) Den sidste lur, som i dén grad er en powernap (max, max 30 min)
Ca 18.00 grøntsagsmos og lidt kødpuré. Her spiser hun et par spiseskefulde. Langt fra meget! (i hvert fald hvad jeg vil betragte som meget)
Ca 20.00 ammes og puttes. Hun falder hen ved brystet, og jeg gør alt for, at hun når at registrere at jeg lægger hende ned i vuggen. Nogen gange lykkes det og i så fald er der minimalt brok de efterfølgende timer, andre gange når hun at falde helt i søvn, og kan efter 40 min vågne og gå helt bananas (går ud fra det er utryghed over at vågne et andet sted end hvor hun jo egentlig faldt i søvn)
Ca 23 ammes og sover videre...
Og så har vi ellers balladen....
Ca:
01
03
04
05
Hun falder først ordenligt hen igen, hvis jeg tager hende op og ammer. Hun spiser aktivt i små 10 min, og falder i søvn hvorefter jeg kan lægge hende.
Kl ca 06 kommer hun over i vores seng, hvor jeg ammer liggende, og vi sover videre en time.
Vi har prøver med mme men hun nægter (selv med sukker i). Hun vil heller ej anvende sut.
Jeg er træt, og føler egentlig ikke at jeg på noget tidspunkt rigtig får sovet. Selvfølgelig klarer man det, men det ville nu være rart at vide, at det blot er en overgang :-)
Sådan lige på falderebet. Hun kan ikke falde i søvn selv, hvilket vil sige jeg altid luller hende hen. Det gør nu intet, men andre folk har jo simpelhen så travlt med at fortælle mig, hvor dårlig en vane det er. Hun sover i sin Leandervugge hvor hun også bliver vugget lidt i løbetur af natten når hun vågner op kort.
Jeg er i den tro, at hun nok selv skal vokse fra vuggerriet... Er jeg blot naiv?
Håber på lidt guldkorn fra dig.
De bedstehilsner fra
Dorte