Vågner samme tidspunkt hver nat

18. august 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågner samme tidspunkt hver nat

Hej Helen

Min datter er 8 1/2 måned og jeg er igang med at få en mere stabil nat. Jeg har læst din bog og følger den ved at amme min datter ved sengetid (19.00-19.30 tiden), sen aften ca. 23 tiden og igen ved 5 tiden om morgen.

Jeg tror godt man kan kalde min datter for mælkedranker, hun har altid søgt mig meget og har aldrig stoppet når hun var/er mæt.
Hun havde svært ved at begynde at spise mad, ville meget hellere have mig.. Så jeg trappede ned med amningen om dagen og nu spiser hun rigtig fint. Så nu ammer jeg kun som jeg skrev ovennævnt.

Men hver nat vågner min datter ca. kl 02.30 - der hvor hun tidligere også er blevet ammet... og hun kan ikke slippe den opvågning!! I starten var hun meget sur, og hendes far tog over nogle nætter... nu har hun accepteret at hun ikke får mad, men hun er ikke rigtig rolig før hun bliver ammet igen ved 5. tiden om morgenen..

Det er som om nu mangler amningen til at falde i søvn igen.
Dvs. nogle nætter vågner hun ca hver 45 ...

Annonce

... minutter indtil kl. 5, andre holder hun sig vågen i ca. 2 timer og bliver træt og falder i søvn, men hun vågner efter 45 minutter og bliver så ammet der ved 5 tiden...
Hun er ikke speciel ked af det, mere irriteret over hun ikke kan falde i søvn og stiller sig op osv.

Jeg går over til hende, nusser hende, siger nu skal hun sove.. når hun rejser sig, ligger jeg hende ned og siger godnat nu skal du sove..

Jeg synes ikke hun sover for meget om dagen...
De dage vi er oppe kl. 6, så tager hun selvfølgelig en længere morgenlur, end hvis vi står op kl. 7.

Når hun vågner tidligt, så sover hun 1 1/2 time om formiddagen og 1 1/2 - 2 timer om eftermiddagen!
Når hun vågner ved 7 tiden, sover hun max 1 time om formiddagen og 1 1/2 - 2 timer om eftermiddagen!!

Jeg har en stor pige på 5 år og vi henter hende altid ved 15 tiden, så hun sover aldrig længere end det.

Det var en lang forklaring, håber du kan hjælpe mig, så jeg kan hjælpe min datter til at sove bedre.

Hilsen A

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika