Brev:
Vågner samme tidspunkt hver nat
18. august 2010
Alder:
8 mdr.
Vågner samme tidspunkt hver nat
Hej Helen
Min datter er 8 1/2 måned og jeg er igang med at få en mere stabil nat. Jeg har læst din bog og følger den ved at amme min datter ved sengetid (19.00-19.30 tiden), sen aften ca. 23 tiden og igen ved 5 tiden om morgen.
Jeg tror godt man kan kalde min datter for mælkedranker, hun har altid søgt mig meget og har aldrig stoppet når hun var/er mæt.
Hun havde svært ved at begynde at spise mad, ville meget hellere have mig.. Så jeg trappede ned med amningen om dagen og nu spiser hun rigtig fint. Så nu ammer jeg kun som jeg skrev ovennævnt.
Men hver nat vågner min datter ca. kl 02.30 - der hvor hun tidligere også er blevet ammet... og hun kan ikke slippe den opvågning!! I starten var hun meget sur, og hendes far tog over nogle nætter... nu har hun accepteret at hun ikke får mad, men hun er ikke rigtig rolig før hun bliver ammet igen ved 5. tiden om morgenen..
Det er som om nu mangler amningen til at falde i søvn igen.
Dvs. nogle nætter vågner hun ca hver 45 minutter indtil kl. 5, andre holder hun sig vågen i ca. 2 timer og bliver træt og falder i søvn, men hun vågner efter 45 minutter og bliver så ammet der ved 5 tiden...
Hun er ikke speciel ked af det, mere irriteret over hun ikke kan falde i søvn og stiller sig op osv.
Jeg går over til hende, nusser hende, siger nu skal hun sove.. når hun rejser sig, ligger jeg hende ned og siger godnat nu skal du sove..
Jeg synes ikke hun sover for meget om dagen...
De dage vi er oppe kl. 6, så tager hun selvfølgelig en længere morgenlur, end hvis vi står op kl. 7.
Når hun vågner tidligt, så sover hun 1 1/2 time om formiddagen og 1 1/2 - 2 timer om eftermiddagen!
Når hun vågner ved 7 tiden, sover hun max 1 time om formiddagen og 1 1/2 - 2 timer om eftermiddagen!!
Jeg har en stor pige på 5 år og vi henter hende altid ved 15 tiden, så hun sover aldrig længere end det.
Det var en lang forklaring, håber du kan hjælpe mig, så jeg kan hjælpe min datter til at sove bedre.
Hilsen A