Søvn i dagstimerne - 5 mdr.

31. juli 2010

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Søvn i dagstimerne - 5 mdr.

Hej Helen

Jeg skrev til dig for ca. 14 dage siden fordi jeg har problemer med at få min lille pige på snart 6 måneder til at sove, idet hun er så rodende og ked af det når hun skal sove.

Du kom med en masse gode råd som vi har fulgt og det var en lettelse at høre, at det er ok at holde hende og give hende tryghed når hun skal sove, istedet for at insistere på at hun skal falde i søvn i egen seng. Dette har hjulpet specielt om aftenen, hvor putte seancen nu "kun" tager ca. 1/2 time.

Vi har dog stadig store problemer med at få hende til at sove om dagen selvom hun er tydelig træt... Du foreslår at jeg ammer hende i søvn, men hun ...

Annonce

... falder desværre aldrig i søvn ved amning, så derfor dur det ikke rigtigt. Hvis jeg vugger hende i barnevognen vender og drejer hun oftest rundt og bliver frygtelig ked af det. Kun indimellem falder hun stille og roligt i søvn.

Og så lige for at sætte prikken over iét, så sover hun meget let om dagen og er ekstrem lydfolsom (specielt om dagen). Skulle vi efter lang tid kamp få hende til at sove, vågner hun meget nemt, bare en lille gren knækker eller lign. Det er utrolig frystrerende og jeg er ved at blive helt skør og stresset af det.

Håber at du kan tilføje nogle gode råd til de gode råd du allerede har givet.

På forhånd tak, Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin