Brev:
Søvn i dagstimerne - 5 mdr.
31. juli 2010
Alder:
5 mdr.
Søvn i dagstimerne - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg skrev til dig for ca. 14 dage siden fordi jeg har problemer med at få min lille pige på snart 6 måneder til at sove, idet hun er så rodende og ked af det når hun skal sove.
Du kom med en masse gode råd som vi har fulgt og det var en lettelse at høre, at det er ok at holde hende og give hende tryghed når hun skal sove, istedet for at insistere på at hun skal falde i søvn i egen seng. Dette har hjulpet specielt om aftenen, hvor putte seancen nu "kun" tager ca. 1/2 time.
Vi har dog stadig store problemer med at få hende til at sove om dagen selvom hun er tydelig træt... Du foreslår at jeg ammer hende i søvn, men hun falder desværre aldrig i søvn ved amning, så derfor dur det ikke rigtigt. Hvis jeg vugger hende i barnevognen vender og drejer hun oftest rundt og bliver frygtelig ked af det. Kun indimellem falder hun stille og roligt i søvn.
Og så lige for at sætte prikken over iét, så sover hun meget let om dagen og er ekstrem lydfolsom (specielt om dagen). Skulle vi efter lang tid kamp få hende til at sove, vågner hun meget nemt, bare en lille gren knækker eller lign. Det er utrolig frystrerende og jeg er ved at blive helt skør og stresset af det.
Håber at du kan tilføje nogle gode råd til de gode råd du allerede har givet.
På forhånd tak, Lene