Søvn og opvågninger om natten

14. juli 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn og opvågninger om natten

Hej Helen

Nu skriver jeg til dig igen og slet ikk med de samme problemer som før, fordi Kornelius spiser super flot for tiden og vi har fundet ud af, at han bare skal have opmærksomheden væk fra maden og derfor har vi nu altid et stykke legetøj med ved bordet og det gør at maden bare køre ind (dog ikk så meget som så mange andre børn men meget for kornelius) dog vil han stadig ikk spise rugbrød :-/

Men mit problem i denne omggang er, at nu er Kornelius over 8 mdr gammel og jeg har endnu ikk prøvet at sove en hel nat... vores nætter er ganske simpelt forfærdelige... vi har fjernet flaskerne om natten så han får nu en flaske når han kommer i seng kl 20 på 210 ml ( hvis det stod til ham var det mere) og så får han en når han vågner omkring kl 23-24 på 210 ml som er tyndet (lavet på 4 skefulde i stedet for 7), men problemet er at Kornelius næsten hver nat vågner ca en gang i timen for at få sut og tja nogle nætter vågner han faktisk helt op og ligger så og græder og snakker i en time hvor jeg render og giver sut hele tiden og evt lidt vand....

Det er så hårdt og tja næste dag er også helt ødelagt for os begge to og jeg mangler stærkt noget sammenhængende søvn og jeg er løbet tør for ideer til, hva der får ham til at vågne sådan hele tiden sys vi har prøvet alt alt alt... han er på eget værelse, værken for varmt eller for koldt... vi har prøvet zone terapi og nu har vi prøvet ...

Annonce

... sådan en kranio halløj terapi og intet hjælper...

Jeg flyver ikk bare ind til ham når han siger den mindste lyd fordi nogen gange er det jo bare en drøm men stort set hver gang så vågner han helt op og græder.... han spiser nu så godt om dagen til at han sagtens kan klare sig uden mad om natten ville jeg jo mene og inden han kommer i seng, får han lidt banan og lidt ostehaps så han burte være mæt... det passer med at en time efter han er blevet puttet så starter det hele. Skal dog siges at oftest så skal han bare have sutten, dynene omkring sig og lige ligges lidt anderledes så er der ro lidt igen men shit sys sku efterhånden det er hårdt at vågne alt fra 1- 10 gange pr nat og jeg er træt træt træt....

Men en ud af fem nætter er jeg kun derinde ca 2 gange incl flaske og det er jo super men så er det godtnok frustrerende når de næste nætter køre så dårligt og jeg ingen ide har til hva fanden der udløser det.... og det er frustrerende når alle i mødregruppen har børn som sover godt fra kl 19.- 7 næste morgen uden at sige et pip.....

Har du nogen ide til hva jeg kan gøre og ja du kan nok godt høre i mit brev at jeg er frustreret.

(skal dog lige siges at kornelius er født 4 uger for tidligt kan det være derfor?) (og jeg har ikk mulighed for at lade manden tage over om natten)

Håber du kan hjælpe mig lidt ligesom du plejer :-)
og at du har haft en god sommerferie.

Hilsen Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre