Brev:
Søvn og opvågninger om natten
14. juli 2010
Alder:
8 mdr.
Søvn og opvågninger om natten
Hej Helen
Nu skriver jeg til dig igen og slet ikk med de samme problemer som før, fordi Kornelius spiser super flot for tiden og vi har fundet ud af, at han bare skal have opmærksomheden væk fra maden og derfor har vi nu altid et stykke legetøj med ved bordet og det gør at maden bare køre ind (dog ikk så meget som så mange andre børn men meget for kornelius) dog vil han stadig ikk spise rugbrød :-/
Men mit problem i denne omggang er, at nu er Kornelius over 8 mdr gammel og jeg har endnu ikk prøvet at sove en hel nat... vores nætter er ganske simpelt forfærdelige... vi har fjernet flaskerne om natten så han får nu en flaske når han kommer i seng kl 20 på 210 ml ( hvis det stod til ham var det mere) og så får han en når han vågner omkring kl 23-24 på 210 ml som er tyndet (lavet på 4 skefulde i stedet for 7), men problemet er at Kornelius næsten hver nat vågner ca en gang i timen for at få sut og tja nogle nætter vågner han faktisk helt op og ligger så og græder og snakker i en time hvor jeg render og giver sut hele tiden og evt lidt vand....
Det er så hårdt og tja næste dag er også helt ødelagt for os begge to og jeg mangler stærkt noget sammenhængende søvn og jeg er løbet tør for ideer til, hva der får ham til at vågne sådan hele tiden sys vi har prøvet alt alt alt... han er på eget værelse, værken for varmt eller for koldt... vi har prøvet zone terapi og nu har vi prøvet sådan en kranio halløj terapi og intet hjælper...
Jeg flyver ikk bare ind til ham når han siger den mindste lyd fordi nogen gange er det jo bare en drøm men stort set hver gang så vågner han helt op og græder.... han spiser nu så godt om dagen til at han sagtens kan klare sig uden mad om natten ville jeg jo mene og inden han kommer i seng, får han lidt banan og lidt ostehaps så han burte være mæt... det passer med at en time efter han er blevet puttet så starter det hele. Skal dog siges at oftest så skal han bare have sutten, dynene omkring sig og lige ligges lidt anderledes så er der ro lidt igen men shit sys sku efterhånden det er hårdt at vågne alt fra 1- 10 gange pr nat og jeg er træt træt træt....
Men en ud af fem nætter er jeg kun derinde ca 2 gange incl flaske og det er jo super men så er det godtnok frustrerende når de næste nætter køre så dårligt og jeg ingen ide har til hva fanden der udløser det.... og det er frustrerende når alle i mødregruppen har børn som sover godt fra kl 19.- 7 næste morgen uden at sige et pip.....
Har du nogen ide til hva jeg kan gøre og ja du kan nok godt høre i mit brev at jeg er frustreret.
(skal dog lige siges at kornelius er født 4 uger for tidligt kan det være derfor?) (og jeg har ikk mulighed for at lade manden tage over om natten)
Håber du kan hjælpe mig lidt ligesom du plejer :-)
og at du har haft en god sommerferie.
Hilsen Sine