Brev:
Vil ikke sove - håber du kan hjælpe
10. juni 2010
Alder:
7 mdr.
Vil ikke sove - håber du kan hjælpe
Hej Helen.
Har skrevet til dig før omkring vores datter som nu er 7 måneder. Vi fik lavet en dagsplan over hvordan hendes dag skulle foreløbe for at ændre hendes sove vaner, har fulgt den til punkt og prikke, og det går da også bedre om aftenen, men hun vil slet ikke sove om dagen, hun sover max 30 min ad gangen, og vågner mange gange i løbet af natten. Aner ikke mine levende råd.
Det skal dog lige siges at det gik okay i en periode hvor hun godt kunne sove ihvertfald halvanden time.
Et andet stort problem er at hun VIL vugges i søvn om dagen i sin barnevogn har prøvet at vende hende af med det men det resulterede i fire timers gråd. Hendes dag ser sådan ud eller rettere skulle se sådan ud for hun sover jo ikke:
vågner kl 5.30 bliver vasket puslet flaske og hygget.
07: powernap.
08: havregrød hygge tumlet leget pjattet osv.
10: flaske, puttes til lur.
11.30: frokost puslet leget et varmt bad lidt frugt og hygget.
13: flaske puttes til lur
15: puslet hygget frugtmos frugt og leg og så går vi tur.
16.30 flaske powenap.
17: frugtmos, leg hygge osv.
18: aftensmad hygge leg og i nattøj.
Bliver puttet ca kl 19. men problemet er at hendes dag er fuldstændig rodet da hun ikke vil sove er meget pylret, sur ked af det og kan ikke finde ro. prøver at bevare rutinerne men det er svært når hun kun sover 30 min ad gangen.
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
en træt desperat og lykkelig mor.