Brev:
Ændring af sovemønster
8. juni 2010
Alder:
6 mdr.
Ændring af sovemønster
Hejsa.
Vores datter har indtil nu sovet rigtig godt om dagen. Hun har taget nogle gode lange lurer. En overgang vågnede hun efter 45 minutter, men det kom vi ud over. Så pludselig for ca 3 uger siden, da hun var 5½ måned ændrede hun sovemønster om dagen og ville kun sove ½ time ad gangen. Vi forsøger at gå med barnevognen indover den ½ time, vugge, vende om på den anden side, holde hende ekstra vågen mhp at hun bliver ekstra træt men uden held... Det resulterer i at hun tit sover 4-5 lurer på en dag, hvilket vi synes bliver lidt rodet..
Døgnrytmen ser ca sådan ud...
06 - vågner, får havregrød + ammes
08.30-09 - formiddagslur
09 - leg, indkøb
11-11.30 - sen formiddagslur
11.30 - grød med frugtmos, leg, evt bad, amning
13.30-14 - middagslur
14 - yoghurt med frugt
16.30-17 - sen lur
17.30 - grøntsagsmos med kød
19.30 - ammes, puttes
20.15 - er somregel faldet i søvn
04 - ammes
Egentlig er hun glad i løbet af dagen, men hun virkede mere glad da hun fik de mere sammenhængende lurer.
Der er de seneste uger sket meget udviklingsmæssigt - hun kan sidde, har opdaget hendes fødder, kan finde ud af titte bø lege og griner vildt :-) Dog virker hun ikke interesseret i af rulle...
Kan vi gøre noget anderledes for at få hende ind i en bedre dagsrytme, og hvordan kan det være at det pludselig ændre sig fra den ene dag til den anden??
Hilsen Elisabeth