Brev:
Søvn - fra 2 lure til 1
21. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Søvn - fra 2 lure til 1
Kære Helen,
Nu er Isabella 8,5 måned og hun har klart brug for mindre søvn eller er i hvert fald så optaget af verden, at hun "ikke har tid til" at sove ret meget.
Søvnplanen er nu ca. sådan:
Hun vågner omkring kl. 6.30.
Hun sover ca. 1 time om formiddagen fra ca. 10-11.
Hun sover igen fra ca. 13.30-14.30, nogle gange dog kun 30 minutter om eftermiddagen.
Hun kommer i seng om aftenen ca. kl. 18.30 og sover faktisk hele natten igennem indtil kl. ca. 5.30, hvor hun lige får en mælk.
Min vurdering er, at hun stadig har brug for de to lure, men jeg vil lige høre, om du mener, vi skal prøve at slå dem sammen til 1 længere lur over middag? Skal vi arbejde hen mod det? Eller er hun stadig for lille? Jeg tænker, at det måske bedre for hende med én længere lur, men hvornår skal vi prøve at arbejde hen mod det?
Jeg forstår godt, at det sikkert varierer meget med børns søvnbehov men måske du kan give os en form for guideline for, om vi skal prøve at vænne hende til blot 1 lur. Indtil hun var ca. 4-5 måneder sov hun ellers virkelig meget, 2 gange om dagen med en lur på 2 timer formiddag og så en om eftermiddagen på 3 timer.
Mange hilsner
Lone