Brev:
Powernap
16. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Powernap
Hej Helen
Min datter er begyndt kun at sove 2 gange om dagen á 40 minutter max. Hun vil bare ikke sove mere selvom hun ofte har behovet. End ikke trilleture med vognen hjælper.
Vi er inde i en rigtig god rytme med mad og mme og hun er bestemt ikke sulten når hun puttes.
Det virker til at hun vågner helt op når hun skifter søvnfase og så kan hun ikke selv falde i søvn igen. Inden vi når ind til hende for at nusse eller give sut er hun lysvågen.
De sidste to dage har vi lagt os ved hende for at se, hvad der får hende til at vågne. Enten er hun vågnet fordi hun opdager at sutten mangler, eller af de små spjæt hun laver i søvne. I de dage vi har ligget ved hende fik vi hende til at sove helt op til 2,5 time. Når vi er ved siden af hende, giver vi hende sutten inden hun vågner helt op og græder efter den (og dermed vågner helt op), eller nusser hende når hun bliver urolig og er ved at vågne.
Om natten er hun begyndt at sove mellem mig og farmand, så vi kan hjælpe hende videre i søvnen, når hun bliver urolig eller skal have sin sut.
Er der noget vi kan gøre for at få hende til at sove videre selv? Eller er det ok med de 40 minutter x 2 om dagen. Vi har prøvet at få hende til at tage den 3. lur. Men det er helt umuligt.
Pernille