Brev:
Ændre putteritual?
8. maj 2010
Alder:
5 mdr.
Ændre putteritual?
Hej Helen.
Tak for dine tidligere svar, jeg er blevet enig med lægen om at vi venter til min datter er 6 mdr med at give hende grød. Hun vejede 7,1kg ved 5 mdrs undersøgelsen.
Mit spørgsmål går på aften putteritualet. Min datter sover i vugge i vores soveværelse. Når hun skal i seng - kl ca 19 - går vi ind på værelset hvor der mørkt og jeg sætter mig i sengen og ammer hende. Hun har dynen om sig og jeg synger den samme sang. Når hun ikke vil spise mere tager jeg hende op og går lidt med hende.
Jeg har forsøgt mange gange at ligge hende i vuggen efter amning, men der er hun ligesom ikke helt klar. Efter 5-10 min på armen blive hun rolig og fjern i blikket ergo klar til at sove. Jeg ligger hende hver dag i vuggen her, men hun bliver meget ked på trods af at jeg synger og holder hånden på hendes bryst. Når jeg tager hende op går der 30 sek så sover hun. Jeg kan dog ikke ligge hende der for så gentager det sig. Derfor ender der med at hun sidder 10 min tid hos mig inden jeg ligger hende og så sover hun rigtig godt. Det virker dog ikke som om hun er utryg, når hun vågner ved en 23-24 tiden for der kan jeg nærmest amme hende i søvne.
Har du et godt råd eller er det ok? Hun har meget brug for tryghed, men hun skal vel også lære at falde i søvn selv? Min datter er næsten 5 1/2 mdr.
Nogle gange når jeg går med hende - lige inden hun sover så græder hun og "kaster" sig bagover et par gange med helt lukkede øjne for derefter at putte sig på min skulder og sove tungt.
På forhånd tak for din hjælp.
Venligst,
en lykkelig mor