Brev:
Vil ikke sove til natten
4. maj 2010
Alder:
6 mdr.
Vil ikke sove til natten
Hej Helen.
Vi er desperate og har virkelig brug for et godt råd.
Vi har en dejlig pige på 6 mdr som er glad og veltilpas i dagligdagen, men når putte ritualet til natten går i gang starter balladen. Vi vil starte med at beskrive en typisk dag.
Morgen vågner ca kl 6 glad og veltilpas, bliver puslet hygger og flaske. Bliver meget hurtigt træt så bliver puttet i barnevogn efter ca 1 time har prøvet at trække den men det fungere bare ikke.
Tager sin powernap.
Vågner ca kl 8.
puslet hygget leget og får havregrød. Er vågen i halvanden time så kan hun ikke mere. får flaske og blir puttet i barnevogn.
sover ca fra 9.30
puslet hygget leget får lidt frugt og flaske.
Holder ca halvanden time så er hun meget træt igen bliver puttet i barnevogn omkring kl 11.00
sover ca halvanden timer men vågner ofte og skal vugges i søvn.
vågner ca 12.30.
puslet, får rugbrødder eller frugtmos hygget og leget. holder sig vågen i ca to timer får flaske
Bliver puttet i barnevogn.
sover ca 1 time.
vågner ca kl 15.30
puslet hygget og leget - derfra bliver hun holdt vågen til hun skal puttes til natten.
far kommer hjem der bliver hygget, vi spiser aftensmad imllem 17 17.30 en halvtime før får hun flaske ellers kan hun ikke holde til aftensmaden.
17.17.30 får hun grøntsagsmos, ca kl 18.00 kommer hun i bad derefter stille og rolig hygge til de trætte øjne dukker frem omkring kl 18.30. så får hun flaske hos mig imens jeg synger godnat sang. Bliver puttet i sengen imens jeg synger bliver puttet rigtig godt og oftest er hun helt afslappet og rolig.
Men kort tid efter jeg har forladt rummet begynder hun at snakke og kalde, vi lader hende ligge men så begynder hun at skrige. Derefter kan vi tit bruge 2 timer på at få hende til at falde til ro. skiftevis går vi ind og nynner, giver hende sutten, flaske, holder i hånd osv. Hun er så udkørt til sidst at hun bare giver op. Vi kan mærke og se på hende at det ikke er en god måde hun falder i søvn på og også hårdt for os. hun er blevet tjekket og fejler intet fysisk.
Det har stået på i 2 måneder så håber virkelig du kan hjælpe for vi er ved at være udbrændte.
Med venlig hilsen
lykkelige men udkørte forældre