Vil ikke sove til natten

4. maj 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Vil ikke sove til natten

Hej Helen.

Vi er desperate og har virkelig brug for et godt råd.

Vi har en dejlig pige på 6 mdr som er glad og veltilpas i dagligdagen, men når putte ritualet til natten går i gang starter balladen. Vi vil starte med at beskrive en typisk dag.

Morgen vågner ca kl 6 glad og veltilpas, bliver puslet hygger og flaske. Bliver meget hurtigt træt så bliver puttet i barnevogn efter ca 1 time har prøvet at trække den men det fungere bare ikke.

Tager sin powernap.
Vågner ca kl 8.
puslet hygget leget og får havregrød. Er vågen i halvanden time så kan hun ikke mere. får flaske og blir puttet i barnevogn.

sover ca fra 9.30
puslet hygget leget får lidt frugt og flaske.
Holder ca halvanden time så er hun meget træt igen bliver puttet i barnevogn omkring kl 11.00

sover ca halvanden timer men vågner ofte og skal vugges i søvn.

vågner ca 12.30.
puslet, får rugbrødder eller frugtmos hygget og leget. holder sig vågen i ca to timer får flaske
Bliver puttet i barnevogn.

sover ca 1 time.

vågner ca kl 15.30
puslet hygget og leget - derfra bliver hun holdt vågen til hun ...

Annonce

... skal puttes til natten.

far kommer hjem der bliver hygget, vi spiser aftensmad imllem 17 17.30 en halvtime før får hun flaske ellers kan hun ikke holde til aftensmaden.

17.17.30 får hun grøntsagsmos, ca kl 18.00 kommer hun i bad derefter stille og rolig hygge til de trætte øjne dukker frem omkring kl 18.30. så får hun flaske hos mig imens jeg synger godnat sang. Bliver puttet i sengen imens jeg synger bliver puttet rigtig godt og oftest er hun helt afslappet og rolig.

Men kort tid efter jeg har forladt rummet begynder hun at snakke og kalde, vi lader hende ligge men så begynder hun at skrige. Derefter kan vi tit bruge 2 timer på at få hende til at falde til ro. skiftevis går vi ind og nynner, giver hende sutten, flaske, holder i hånd osv. Hun er så udkørt til sidst at hun bare giver op. Vi kan mærke og se på hende at det ikke er en god måde hun falder i søvn på og også hårdt for os. hun er blevet tjekket og fejler intet fysisk.

Det har stået på i 2 måneder så håber virkelig du kan hjælpe for vi er ved at være udbrændte.

Med venlig hilsen
lykkelige men udkørte forældre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst: Endnu en gang bøjer vi os i støvet for dig og din fantastiske rådgivning! Du skrev, at vi nok hellere måtte se at få den der natflaske sendt på pension - trods vores ængstelse ved at røre ved barnets vaner. Det tog.... 3 minutter, og hvis vores dreng kunne tale, ville han sige: "Tusind tak, Helen, fordi du fik far og mor til at smide den der elendige flaske ud, for det er meget hyggeligere at sidde på skødet og fedte med en banan og få en nat-historie". Bagefter lægger han sig ned og sover fuldstændigt som vanligt. Det er jo top!!!

Mor til Jens på 13 måneder