Vågner meget tidligt - 8 mdr.

4. maj 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågner meget tidligt - 8 mdr.

Hej Helen

Nu skriver jeg så igen :-) Vores skønne datter på snart 8 mdr er begyndt at vågne allerede ved 5-5.30 tiden om morgenen og vi kan ikke få hende til at sove igen.

Hun kommer i seng ved 19 tiden og sover senest 19.30. Den sidste uges tid er hun ikke vågnet for at blive ammet og det er jo helt fint. Men det er som om, at når hun så ikke vågner der om natten, så sover hun kun ca. 10 timer imodsætning til 11/11.5t da hun blev ammet om natten.

Om dagen sover hun 2-3 timer fordelt over 3 gange. Hun sover ikke lang tid ad gangen, heller ikke selvom jeg går med hende. Den sidste lur er altid meget kort 20-30 min og slutter ved 17 tiden senest.

I weekenden da hun vågnede lidt over 5 ammede jeg hende som jeg plejer og lagde hende ind, men ville slet ikke sove mere. Jeg synes ikke det virker som om at det er den store sult der er ...

Annonce

... grunden. I morges vågnede hun ved 5.30 tiden og fik havregrød lidt i 7 efter vi havde prøvet at få hende til at sove uden held. Hun spiste ok, men det var ikke sådan at hun kastede sig over maden. (ammede hende ikke)

Når hun står op så tidligt, resulterer det jo så i, at hun skal sove igen allerede ved 8 tiden, og det gir en lidt dum rytme i løbet af dagen synes jeg. Hun får ikke spist frokost ved 11-12 etc. Ville gerne have en god spiserytme også med hovedmåltiderne på rimelig faste tidspunkter, så hun også er klar til at blive passet.

Hun spiser helt fint i løbet af dagen, morgenmad, frokost, aftensmad og afhængig af rytmen også mellemmåltid, typisk om eftermiddagen. Jeg ammer inden hun skal sove til natten og efter morgenmaden.

Skal hun senere i seng?
Har du nogle gode råd til at vi ikke skal starte dagen så tidligt?

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.