Brev:
Vågner meget tidligt - 8 mdr.
4. maj 2010
Alder:
8 mdr.
Vågner meget tidligt - 8 mdr.
Hej Helen
Nu skriver jeg så igen :-) Vores skønne datter på snart 8 mdr er begyndt at vågne allerede ved 5-5.30 tiden om morgenen og vi kan ikke få hende til at sove igen.
Hun kommer i seng ved 19 tiden og sover senest 19.30. Den sidste uges tid er hun ikke vågnet for at blive ammet og det er jo helt fint. Men det er som om, at når hun så ikke vågner der om natten, så sover hun kun ca. 10 timer imodsætning til 11/11.5t da hun blev ammet om natten.
Om dagen sover hun 2-3 timer fordelt over 3 gange. Hun sover ikke lang tid ad gangen, heller ikke selvom jeg går med hende. Den sidste lur er altid meget kort 20-30 min og slutter ved 17 tiden senest.
I weekenden da hun vågnede lidt over 5 ammede jeg hende som jeg plejer og lagde hende ind, men ville slet ikke sove mere. Jeg synes ikke det virker som om at det er den store sult der er grunden. I morges vågnede hun ved 5.30 tiden og fik havregrød lidt i 7 efter vi havde prøvet at få hende til at sove uden held. Hun spiste ok, men det var ikke sådan at hun kastede sig over maden. (ammede hende ikke)
Når hun står op så tidligt, resulterer det jo så i, at hun skal sove igen allerede ved 8 tiden, og det gir en lidt dum rytme i løbet af dagen synes jeg. Hun får ikke spist frokost ved 11-12 etc. Ville gerne have en god spiserytme også med hovedmåltiderne på rimelig faste tidspunkter, så hun også er klar til at blive passet.
Hun spiser helt fint i løbet af dagen, morgenmad, frokost, aftensmad og afhængig af rytmen også mellemmåltid, typisk om eftermiddagen. Jeg ammer inden hun skal sove til natten og efter morgenmaden.
Skal hun senere i seng?
Har du nogle gode råd til at vi ikke skal starte dagen så tidligt?
Med venlig hilsen
Maria