Vågen og frisk midt om natten!

27. april 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vågen og frisk midt om natten!

Kære Helen

Atter en gang må vi bede om din hjælp! De andre gange har det bare betydet så meget for os at du har svaret med så stor seriøsitet og med så meget betænksomhed! Det er dejligt.

Nå men, denne gang handler det om søvn – igen.. Vi følger en meget fin plan i løbet af dagen og det fungerer rigtig fint. Vi har fået skubbet rytmen lidt så han ikke tager en morgenlur, men en formiddagslur. Det giver alt i alt en bedre rytme mht. sengetider og stå-op tid om morgenen, der før var utrolig tidlig.

Hurtig plan så du kan se rytmen:

6.30-7 op
7-7.30 morgenmad
8.30-9 puttes til lur (sover gerne en lang lur her på ca. 2 – 2,5 t)
11.30 frokost
13 Lidt ”efter-frokost” mad inden putning
14-14.30 lur (sover ca. 1 t)
15.30-16 Eftermiddagsmad
18 Aftensmad
20 Putning og flaske (ca. 90-120 ml)
23-24 150 ml flaske
3-4 100 ml flaske

Problemet er Elias har en lang vågenperiode midt om natten, fra 3-4.30. Det er utrolig anstrengende for alle at være vågen der. Han roder meget rundt og kan ikke ...

Annonce

... finde ro. Hvilket han også har svært ved når han skal puttes. Det er som du også skrev tidligere helt sikkert fordi han er begyndt at kravle og bevæger sig utrolig meget i løbet af dagen. Det største problem er dog heller ikke putningen kl. 20, som vi klarer ved fælles hjælp og lidt ekstra kram og tryghed til Elias. Problemet er om natten..

Han virker træt og irriteret over at han ikke kan falde i søvn igen.. Jeg synes vi prøver at signalere nat og ikke dag. Vi tænder ikke mere lys (han har en lille vågelampe der gør at vi og Elias lige kan orientere os), vi tager ham ikke med ind i stuen, vi taler stille og siger shh, nåå og sådan. Det er rigtig synd for ham og vi håber du har nogle gode råd til os.. At få at vide det bare er en fase er også fint, så er der jo ikke så meget at gøre..

Sover han mon for meget om dagen? Skal han vænnes fra den lange lur? Han virker bare så træt og er svær at trække længere. Vi har for noget tid siden droppet 3. lur og fået langt 2. lur tilpas sent.

Tak fra Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Jeg beder dig om hjælp, for jeg ved ikke hvad jeg ellers skal stille op. Jeg har læst flere af dine råd på nettet og jeg syntes du er hamrende dygtig og har hjertet på rette sted.

Et kæmpe stort TAK fra en fan.

Rikke