Brev:
Uro om natten - 8 mdr.
21. april 2010
Alder:
8 mdr.
Uro om natten - 8 mdr.
Hej Helen.
Siden sidst har jeg vedr. min søns mave givet ham syrnet modermælkserstatning og er ikke startet på lactulose. Han er gået fra at have afføring ca. 2 gange om ugen til at have det hver dag eller hver anden dag. Han er tidligere revnet lidt ved endetarmen og jeg tror stadig det genere ham, da han er meget ked af det når han skal af med noget. Er der noget jeg kan smøre det med som afhjælper det?
Jeg har fået dagen ind i nogenlunde den rytme du foreslog - med mad og søvn - synes dog ikke altid at han spiser nok og har oplevet at han ikke gider det mad jeg laver - har så en gang prøvet at lave noget andet mad som han så sluger. Men kan jo ikke stå og lave flere forslag til ham hver gang.
Han tager sin lange lur om formiddagen og en mindre om eftermiddagen. Ca. 3-3½ time om dagen. Jeg vækker ham dog nogle gange.
Men jeg synes at der er meget uro om natten. For noget tid siden kom han ind i eget værelse, men det endte hurtigt med at jeg lå derinde også - da jeg ellers kan rende frem og tilbage hele natten. Han taber tit sutten og græder og ofte er han efter at have fået flaske vågen i to timer hvor han vender og drejer sig og ikke kan finde ro. Synes der er al for meget uro i forhold til hans alder og jeg er efterhånden godt hængt og tænker at nu skal der snart ske noget da jeg om to mdr. begynder at arbejde igen. Han starter i vuggestue 1. juni.
Han er stadig generet af noget slim og hoste og har lige fået ham tjekket for allergi via en blodprøve da vi har kat men der var ikke noget. Men det genere ham jo også om natten men jeg tænker om det kan være maven der irriterer ham?
Det har stået på i mdr. nu.
Hilsen