Uro om natten - 8 mdr.

21. april 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Uro om natten - 8 mdr.

Hej Helen.

Siden sidst har jeg vedr. min søns mave givet ham syrnet modermælkserstatning og er ikke startet på lactulose. Han er gået fra at have afføring ca. 2 gange om ugen til at have det hver dag eller hver anden dag. Han er tidligere revnet lidt ved endetarmen og jeg tror stadig det genere ham, da han er meget ked af det når han skal af med noget. Er der noget jeg kan smøre det med som afhjælper det?

Jeg har fået dagen ind i nogenlunde den rytme du foreslog - med mad og søvn - synes dog ikke altid at han spiser nok og har oplevet at han ikke gider det mad jeg laver - har så en gang prøvet at lave noget andet mad som han så sluger. Men kan jo ikke stå og lave flere forslag til ham hver gang.

Han tager sin lange lur om formiddagen og en mindre om eftermiddagen. Ca. 3-3½ time om dagen. Jeg vækker ham dog ...

Annonce

... nogle gange.

Men jeg synes at der er meget uro om natten. For noget tid siden kom han ind i eget værelse, men det endte hurtigt med at jeg lå derinde også - da jeg ellers kan rende frem og tilbage hele natten. Han taber tit sutten og græder og ofte er han efter at have fået flaske vågen i to timer hvor han vender og drejer sig og ikke kan finde ro. Synes der er al for meget uro i forhold til hans alder og jeg er efterhånden godt hængt og tænker at nu skal der snart ske noget da jeg om to mdr. begynder at arbejde igen. Han starter i vuggestue 1. juni.

Han er stadig generet af noget slim og hoste og har lige fået ham tjekket for allergi via en blodprøve da vi har kat men der var ikke noget. Men det genere ham jo også om natten men jeg tænker om det kan være maven der irriterer ham?
Det har stået på i mdr. nu.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far