Brev:
Afbrudt nattesøvn på grund af sutten
19. april 2010
Alder:
8 mdr.
Afbrudt nattesøvn på grund af sutten
Hej Helen.
Jeg så dig i Go´ Morgen Danmark her den anden dag, hvor du bl.a. fortalte hvordan man skulle gøre hvis barnet blev ved med at vågne fordi at de ville have lidt mælk. Det er ikke det der er så meget mit problem, selv om det også handler om afbrudt nattesøvn.
Min søn er 8,5 mdr. og sover som sådan igennem.... Hans problem er at han vågner op, op til flere gange i løbet af natten fordi at han har tabt sutten. Han falder i søvn igen med det samme når man giver ham sutten igen.
Mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg "lært" ham at det er okay at falde i søvn igen selv om han ikke har sutten? Han har en "nusseklud" som han også sover med men det er åbenbart ikke "nok" til at falde i søvn igen.
Jeg har lagt sutter rundt om ham i sengen så han evt. selv kan finde den men det gør han slet ikke et forsøg på.
Håber at du kan hjælpe mig (ham) da jeg synes at det er syndt for ham at hans søvn skal være så afbrudt.
Det sammen gælder også for hans soverytme i løbet af dagen hvor problemet er det samme, men der sover han bare ikke altid videre selv om han får sutten.
Hilsen Linette og tak for en god brevkasse.