Brev:
Urolige nætter - 8 mdr.
11. april 2010
Alder:
8 mdr.
Urolige nætter - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Det har hjulpet os rigtig meget. Vores dreng spiser fint nu og bliver egentlig kun ammet tre gange i døgnet. Kl. 19:30, 23:00 og 04:30.
Men siden ca. 1,5 uger vågner han mange gange om natten (hver anden time) og han græder rigtig meget. Vi prøver ikke at tage ham ud af sengen, men han er meget ked af det så at vi alligevel tager ham op for at berolige ham. Bagefter lægger vi ham i seng igen hvor han tit begynder at græde igen og vi tager ham op. Proceduren varer 10-30 minutter til han sover igen. Nogle gange får han også bryst ud over kl. 23, fordi det virker bedst for at berolige ham og fordi vi rigtig gerne vil sove. Han har i øvrigt altid sovet i egen seng og sover i eget værelse siden han var 6 måneder.
Vi har fornemmelsen, at det ikke er noget fysisk som ond i maven, tørst ... men noget psykisk. Måske angst at være alene eller at han bearbejder alle de ting han oplever om dagen? Han kryber jo rigtig meget og trækker sig op af alle møbler, for forskellig slags mad...
Er det bare noget vi skal igennem eller er der noget vi kan gøre så at han sover roligere?
Mange hilsner,
Mor S