Sove og ikke spise om natten

1. april 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Sove og ikke spise om natten

Hej Helen..

Nu må jeg endnu engang ty til dine gode råd og vejledning.

Det drejer som om lille Nicoline, som er 7 mdr i dag.
Jeg har brug for nogle gode råd om hvordan vi kan få hende til at sove super godt om natten. Hun vejer (ved 6 mdr besøg) 7,8 kg og måler 70 cm.

Har rigtig mange venner/veninder og familie som siger at hun er ved at have alderen hvor hun skal til at sove hele natten og ikke spise om natten, men er på herrens mark med hvordan jeg skal få hende til det. Selv er jeg ved at gå ud af mit gode skind fordi hun vågner om natten - op til 3 gange! Hun spiser dog kun en gang, men her tager hun altså også 150-180 ml MME. Kan ikke forstå hvis hun er så sulten om natten, og tør ikke bare tage flasken fra hende, hvis hun rent faktisk er sulten. Inden hun puttes kl 20 får hun 200 ml vælling, og så får hun den anden flaske ved 1-2 tiden.

Min egen SP har også sagt at flasken om natten skal skæres ned på.....

Derudover vågner hun nogle gange kl 23.30, og igen kl 5, hvor hun er klar til at stå op, men det er bare ALT ALT for tidlig for mig, når jeg har været oppe to andre gange i forvejen.
Har du nogle gode forslag til nedtrapning af flaske om natten?? Trænger sådan til at få en sammenhængende søvn, og vi vil jo også gerne snart have hende ind på eget værelse, men ikke når hun vågner så tit.

I løbet af dagen spiser hun stadig ikke vild ...

Annonce

... meget, men det er da blevet mere end sidst jeg skrev. Kan simpelthen ikke få mere i hende. Har prøvet med glas mad og grød-pulver hvor der bare skal tilsættes kogt vand. Men det er som om hun bare ikke rigtig er sulten.

Hvor meget kan man sådan regne med at de spiser pr måltid?? Snakker vi 1, 2 eller 3 deciliter?? Nicoline tar ca en 1/2 dl - nogle gange 1 hel. Derudover får hun flaske hver gang hun skal sove - hvilket er 3 flasker i løbet af dagen, men for det meste afviser hun dem fuldstændig.

Hun er til gengæld rigtig god til at drikke vand til alle måltiderne, men prøver så vidt muligt ikke at give hende så meget at hun drikker sig mæt.

Vi har ellers lige været inde i en rigtig god periode hvor hun kun vågnede der kl 2, fik sin flaske og sov så til mellem 6-6.30. Men nu er det bare gået ned af bakke igen.. Frygter jo rigtig meget at jeg stadig render oppe om natten når jeg skal i gang med at arbejde, og så blir det besværligt at få dagen til at hænge sammen, da jeg stadig er afhængig af at få en lur om dagen når hun sover.

Skal jeg stille og rolig trappe ned i ml i flasken om natten?? Evt en uge af gangen og så gå 30 ml ned?? Eller skal jeg lade hende græde sig selv i søvn?? Hvilket jeg SLET IKKE er fan af og ville være stik mod min eget etik...

Er bare rigtig meget rundt på gulvet, så håber du har nogle gode råd.

God Påske.

Hilsen Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København