Brev:
Sove uden svøb - 8 mdr.
25. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Sove uden svøb - 8 mdr.
Hej Helen,
Så er jeg tilbage med et nyt spørgsmål.
Vores datter Marie sover endelig mere i løbet af dagen, og det er dejligt. Hun bliver stadig svøbt, men det er helt klart, at hun er klar til at bliver svøbt ud :-) Hun får sig nemlig altid ud af svøbet. I modsætning til før i tiden, hvor hun af og til svøbte sig selv ud, og græd hver gang, synes hun nu, der er sjovt. Og det må jo også være et tegn, at hun svøber sig ud hver gang.
Vi har prøvet at ligge hende i sin sovepose, men hun tror bare, hun skal lege. Hun ligger og leger med sin sut eller fortæller historier i lang tid. Hun vil ikke sove, for hun har det for sjovt. Der er ikke lavet om på putteritualer eller sovetider (9.45, 13.30 g 19.15.) Vi går ind til hende en i mellem, giver hende sutten og siger til hende, at hun skal sove, men om dagen hjælper det slet ikke. Det er lidt frustrerende. Hun gider heller ikke sove i barnevognen i øjeblikket, for hun har fundet ud af, hvordan hun kan sætte sig op og det er også mere sjovt.
Hun sover i en vugge i vores værelse. Hun skal ikke sove i sit eget værelse, før hun har fundet sig til rette med ikke at være svøbt.
Hvad er din mening? Skal vi købe en voksipose? Eller bliver det for varmt?
Jeg har lige et andet spørgsmål. Min kæreste vil tage Marie med ned til sin familie. Det er ca 30. timer, vi skulle være adskilt i påsken. Han mener jeg trænger til en fridag :-) Jeg ingen familie i nærheden til at hjælpe, så det er også rigtigt. MEN et par af pigerne i min mødregruppe synes, det er direkte forkasteligt. De var så forargede. Marie burde da blive ved sin mor. Hvad mener du? Marie lider ikke af seperationsangst og er tæt knyttet til sin far.
Det var vist det hele.
Mange hilsner,
Sanne