Sove uden svøb - 8 mdr.

25. marts 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sove uden svøb - 8 mdr.

Hej Helen,

Så er jeg tilbage med et nyt spørgsmål.

Vores datter Marie sover endelig mere i løbet af dagen, og det er dejligt. Hun bliver stadig svøbt, men det er helt klart, at hun er klar til at bliver svøbt ud :-) Hun får sig nemlig altid ud af svøbet. I modsætning til før i tiden, hvor hun af og til svøbte sig selv ud, og græd hver gang, synes hun nu, der er sjovt. Og det må jo også være et tegn, at hun svøber sig ud hver gang.

Vi har prøvet at ligge hende i sin sovepose, men hun tror bare, hun skal lege. Hun ligger og leger med sin sut eller fortæller historier i lang tid. Hun vil ikke sove, for hun har det for sjovt. Der er ikke lavet om på putteritualer eller sovetider (9.45, 13.30 g 19.15.) Vi går ind til hende en i mellem, giver hende sutten og siger til hende, at hun skal sove, men om dagen hjælper det slet ikke. Det er lidt ...

Annonce

... frustrerende. Hun gider heller ikke sove i barnevognen i øjeblikket, for hun har fundet ud af, hvordan hun kan sætte sig op og det er også mere sjovt.

Hun sover i en vugge i vores værelse. Hun skal ikke sove i sit eget værelse, før hun har fundet sig til rette med ikke at være svøbt.
Hvad er din mening? Skal vi købe en voksipose? Eller bliver det for varmt?

Jeg har lige et andet spørgsmål. Min kæreste vil tage Marie med ned til sin familie. Det er ca 30. timer, vi skulle være adskilt i påsken. Han mener jeg trænger til en fridag :-) Jeg ingen familie i nærheden til at hjælpe, så det er også rigtigt. MEN et par af pigerne i min mødregruppe synes, det er direkte forkasteligt. De var så forargede. Marie burde da blive ved sin mor. Hvad mener du? Marie lider ikke af seperationsangst og er tæt knyttet til sin far.

Det var vist det hele.

Mange hilsner,
Sanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder