Brev:
Starter dagen meget tidligt
15. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Starter dagen meget tidligt
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål omkring vores søn på lidt over ½ år.
Han er de sidste par måneder begyndt at vågne hver morgen mellem kl 5-5.30, og er frisk og klar til at dagen skal begynde der.
Han kommer normalt i seng ved 19.30 tiden, hvor han får flaske inden, og får så mad igen sidst på aftenen, og sover indtil næste morgen.
Det er ikke på grund af sult han vågner, vi har prøvet at give ham mad, når han vågner, men han virker ikke specielt sulten og sov ikke videre af den grund.
Sidste uge prøvede vi at trække tiden om aftenen, således at han først blev puttet ved 21 tiden hver aften. Desværre med det resultat, at han var rigtig pylret om aftenen og ikke sov længere om morgenen af den grund.
Han er generelt ikke meget værd om aftenen, og er næsten altid træt og uoplagt på dette tidspunkt, hvorimod han om morgenen altid er frisk og glad.
Han sover sammenlagt ca. 3 ½ time om dagen. Nogle gange lidt mere og andre gange lidt mindre.
Er det noget vi blot må affinde os med, at han vågner så tidligt om morgenen, eller vil det ændre sig med tiden?? Eller hvad kan vi gøre for at få ham til at sove blot lidt længere?
Kærlig hilsen
A