Brev:
Forvirret baby
14. marts 2010
Alder:
8 mdr.
Forvirret baby
Hej Helen.
Ja, du er jo den første jeg tyer til når jeg er i vildrede! Så:
Vi er lige kommet hjem fra ferie, som har varet 5 uger. og det giver ballade! Ud over at min datter har haft bøvl med jetlaget (som er 4 timer), så har vi jo heller ikke været hjemme til at have vores rutiner og .. du ved.
Der er mange ting vi slåsser med lige nu, men det som dette brev kommer til at handle om er at hun ikke vil sove i sin seng. Hun vil i det hele taget slet ikke rigtig putte sig. Hun har sovet mellem os et par uger på ferien, og det er hun desværre blevet rigtig glad for. Jeg vil imidlertidig blive rigtig glad hvis hun vil lære at sove i sin egen seng igen. MEn det er godt nok svært!
Når jeg putter hende i vores seng, lægger hun sig med det samme til at sove. Hun vender og drejer lidt, og putter hovedet lidt ind i vores dyne - og putter derved sig selv. Hvis jeg prøver det samme i hendes egen seng, skriger og skråler hun, og stiller sig op i sengen eller kravler rundt og bøvler så hun ligger helt oppe i tremmerne, og jeg er nød til at gå ind til hende for at lgge hende ordentligt. Og så bliver hun bare endnu mere ulykkelig - når jeg kommer ind og retter op på hende. åh. det er frygteligt.
Vi bruger lidt putteritualer. Hun ligger uden ble og får babymassage, kommer i nattøj, får en flaske vælling og børster tænder. Og så ruller vi gardinet ned, og putter hende stille og roligt, sidder 2 minutter og sætter hendes spille-bamse igang. Så hun ved godt det er sovetid!
Men det er ikke længe siden vi kom hjem fra ferie, er det bare fordi jeg skal væbne mig med tålmodighed? Jeg synes bare de sidste 5 aftener har været så skrækkelige!!
piv piv.
Håber du kan hjælpe.
På forhånd tak :)