Brev:
Sove igennem - realistisk?
2. marts 2010
Alder:
6 mdr.
Sove igennem - realistisk?
Hej Helen
Tusinde tak for en fantastisk brevkasse, som jeg ofte bruger meget tid på at studerer for at få gode ideer.
Emilia er nu lidt over 6 mdr og trives i det daglige rigtigt fint. Hun blev født ved 39. uger 3150g/51cm og er i dag 8020g/70,5cm. Hendes skema ser nogenlunden sådan ud:
Kl. 7-8 Står op
kl. 8 Risvælling + vand (hun bliver meget forstoppet af havregrød ??? så det har vi opgivet et par gange indtil videre)
kl. 10 Bryst og formiddags lur (cirka 1 time)
kl. 12 Grønsagsmos med en eller anden slags kød + vand
kl. 13 Lang middagslur (cirk 1- 1/2t)
kl. 14.30 MME 125 ml
kl. 16 Frugt, ris kiks + vand
Bliver tilbudt bryst sen eftermiddag, men vil ofte ikke have noget.
kl. 18 Grønsags/frugt mos med kød + vand
kl. 19 Bryst + god nat
kl. 23 Bryst
Vågner om natten og får bryst kl. cirka 3 og 5-6.
Mit problem er Emilias søvn. Jeg ville ønske hun ikke ville vågne de 2 gange om natten. Hun er netop blevet flyttet ind på hendes eget værelse i håb om at det måske vil hjælpe. Jeg ved godt at hun har vokset helt utroligt meget her på det sidste og håber at det måske kan have haft lidt indfyldelse på de urolige nætter? Men er det urealistisk af mig at forvente at hun burde sove lidt bedre i den alder hun har nu?
Jeg har svært ved at vurderer om hun vågner fordi hun er sulten eller det bare nu er blevet en vane. Men hun er simpelthen så ulykkelig når hun vågner at jeg næsten ikke kan få hende til at sove igen med mindre jeg tilbyder hende bryst.
Jeg er ikke så god til det der med at lade hende græde og håber derfor du kan forslå andre metoder.
Mange hilsner
Christina