Brev:
Vil hverken bruge sut, sutteklud eller bamse
4. februar 2010
Alder:
8 mdr.
Vil hverken bruge sut, sutteklud eller bamse
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr. vores otte snart ni måneder gamle datter, der har det med at vågne hyppigt i løbet af natten. Det gør hun desværre stadig, og vi har derfor brug for at få hende til at falde i søvn igen mange gange i løbet af en nat.
De kloge siger jo, at det er vigtigt at få barnet til at falde i søvn igen i egen seng, men ofte er hun så ulykkelig, at vi ender med at måtte tage hende op og stå og vugge hende i søvn.
Vores problem er, at vi ikke rigtig er lykkedes med at få hende til at knytte sig til nogle ting, der kan give tryghed - udover at far eller mor vugger (og synger, det hjælper også).
Vi har fra første færd forsøgt med sut, siden sutteklud og bamse. Jeg har i hærdigt forsøgt at introducere alle tre dele og knytte f.eks. suttekluden til aftenamningen, men når først min lille datter er vågen om natten, er hun meget ulykkelig og reagerer kraftigt på forsøg på at trøste hende. Bamse og sut bliver hidsigt værfet væk. På det seneste har vi også problemer med at trøste hende på armen - hun går i flitsbue.
Jeg har flere gange på det seneste måtte ty til at amme hende i søvn, også mere end de anbefalede gange om natten. Har du nogen gode råd? Jeg tror også, vores underbo vil være taknemlig for en udvikling i vores natteroderi ...
Jeg skal måske tilføje, at den lille dame også udviser en del temperament, når der skal spises - hiver man hende ikke tilbage, kan hun "hoppe" sin triptrapstol flere meter væk fra spisebordet. Hun er generelt nysgerrig og måske lidt frustreret over, at hun ikke kan alt det, hun gerne vil. Hun er endnu ikke begyndt at kravle.
Mange hilsner
den trætte mor