Brev:
Krudtugle sover dårligt om natten
2. februar 2010
Alder:
6 mdr.
Krudtugle sover dårligt om natten
Hej Helen!
Jeg er mor til en krudtugle på 6 måneder, der om dagen er en dejlig og glad lille dreng. Han er en stor basse på 9,1 kg og 70 cm, han spiser forskellige slags grød samt grøntsags- og frugtmos, og jeg er lige startet på at give ham fisk og kød. Han kan lide al mad. Jeg ammer ham stadig ca. 5-6 gange i døgnet. Han har allerede fået 6 tænder, 4 i overmunden og 2 i undermunden.
Mit problem er, at han sover utrolig dårligt om natten. Indtil han var 3 måneder sov han i vores seng, da det gjorde det nemmere at amme ham om natten, men de sidste 3 måneder har han sovet i sin egen seng. Om dagen tager han sig en formiddags- og en eftermiddagslur på i alt ca. 4 timer i barnevognen. Han får aftensmad kl. 17:30 og bryst kl 19, hvorefter vi lægger ham i seng. Han plejer at sove til ca. 22:30-23, hvor han får bryst. Herefter vågner han ca. kl 01:30, hvor han græder, hvis ikke han får en tår mælk, og igen kl 3 og 4:30, hvor han dog ikke får mælk, for så at vågne helt kl. 5:30. Om natten kan han finde på at være vågen i op til 1 time, hvor han roder rundt i sin seng. Han har aldrig sovet igennem, men burde han ikke snart sove bedre?!
Min mand er flyttet ud af vores soværelse, da han ellers ikke kan hænge sammen på arbejde, når vi sover så dårligt. Jeg er også efterhånden utrolig træt og er bekymret for min søns (manglende) nattesøvn. Vi havde et par hårde uger, da tænderne kom frem, men kan det stadig være det? Fortænderne er ikke kommet helt ned endnu, men det er ikke fordi han græder...
Mange hilsner fra
en træt og fortvivlet mor.