Krudtugle sover dårligt om natten

2. februar 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Krudtugle sover dårligt om natten

Hej Helen!

Jeg er mor til en krudtugle på 6 måneder, der om dagen er en dejlig og glad lille dreng. Han er en stor basse på 9,1 kg og 70 cm, han spiser forskellige slags grød samt grøntsags- og frugtmos, og jeg er lige startet på at give ham fisk og kød. Han kan lide al mad. Jeg ammer ham stadig ca. 5-6 gange i døgnet. Han har allerede fået 6 tænder, 4 i overmunden og 2 i undermunden.

Mit problem er, at han sover utrolig dårligt om natten. Indtil han var 3 måneder sov han i vores seng, da det gjorde det nemmere at amme ham om natten, men de sidste 3 måneder har han sovet i sin egen seng. Om dagen tager han sig en formiddags- og en eftermiddagslur på i alt ca. 4 timer i barnevognen. Han får aftensmad kl. 17:30 og bryst kl 19, hvorefter vi lægger ham i seng. Han ...

Annonce

... plejer at sove til ca. 22:30-23, hvor han får bryst. Herefter vågner han ca. kl 01:30, hvor han græder, hvis ikke han får en tår mælk, og igen kl 3 og 4:30, hvor han dog ikke får mælk, for så at vågne helt kl. 5:30. Om natten kan han finde på at være vågen i op til 1 time, hvor han roder rundt i sin seng. Han har aldrig sovet igennem, men burde han ikke snart sove bedre?!

Min mand er flyttet ud af vores soværelse, da han ellers ikke kan hænge sammen på arbejde, når vi sover så dårligt. Jeg er også efterhånden utrolig træt og er bekymret for min søns (manglende) nattesøvn. Vi havde et par hårde uger, da tænderne kom frem, men kan det stadig være det? Fortænderne er ikke kommet helt ned endnu, men det er ikke fordi han græder...

Mange hilsner fra
en træt og fortvivlet mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre