Brev:
Spisning om natten - 6 mdr.
14. januar 2010
Alder:
6 mdr.
Spisning om natten - 6 mdr.
Hej Helen.
Jeg har et par gange fået dine råd om min søn Oscar og særligt hans urolige nætter. Her kommer så endnu et spørgmål om nætterne.
Oscar er 6 måneder gammel (han er en stor dreng på ca 10 kg ) - så ja han er stor og meget livlig dagen lang.
Vi er i godt i gang med fast føde og nu er vi lidt usikre på hvordan vi kommer af med natmåltiderne.
Jeg vil her prøve at skitsere et gennemsnits-døgn så du har noget at give råd ud fra. - Klokkeslettene er selvfølgelig ca-tider.
6.00 (el lidt senere) Oscar vågner - får en smagsprøve af havregrød inden for den første time han er vågen.
8.00 sover en morgenlur - denne varer alt fra 20 min til 60 min alt efter dagsformen
10.00 ammes
11.30 frokost - grød el øllebrød
12.00 middagslur - varer ca 2 timer
14.30 frugt evt ammes
(eftermiddagen er for tiden lidt hård at komme igennem da vi er ved at udfase den sidste lur som vi plejer at kalde aftenluren)
17.30 aftensmad - kartoffelmos (m forskelligt blandet i) og lidt frugt til sidst
19.00 ammes - falder ofte i søvn v brystet ellers puttes han lige efter måltidet
0.00 ammes - spiser i 15-20 min og sover oftest videre lige efter
4.00 ammes
Fra Oscar puttes om aftenen og til næste morgen vågner han mange gange - nogle aftner/nætter når vi nok op på tyve opvågninger. Han græder og kan ikke trøstes i sengen han skal op på armen. Hvis det er mig som kommer til ham vil han spise og bliver mere urolig hvis ikke han får noget - er det derimod min mand som tager ham op kan han mange gange give ham sutten og lægge han med det samme igen. Derfor er taktikken også lige nu at det er min mand som tager ham hver gang han vågner om natten i håb om han kan lære at sove videre uden mad - men ved midnat og igen sidst på natten stiller Oscar sig ikke tilfreds med sutten - så der står jeg op og ammer ham (han sover på eget værelse - det har givet færre opvågninger).
Jeg har brug for dit råd omkring nætterne og maden - hvordan kommer vi af med disse måltider - skal vi tage en kold tyrker med begge natmåltider på en gang el et af gangen? i så fald i hvilken rækkefølge?
Tak for din gode og grundige svar - håber du kan give os lidt feed back også denne gang.
Venligst
Lene