Brev:
Kaster hovedet fra side til side
7. december 2009
Alder:
5 mdr.
Kaster hovedet fra side til side
Kære Helen
Så er jeg tilbage! Og det er stadig aftenputningen der driller.
Vi regner med at flytte August over i sin egen seng fra i aften, men jeg er meget spændt på om han nu også kan falde i søvn af sig selv, fordi jeg indtil nu har været meget aktiv i den proces forstået sådan, at jeg ud over at holde en hånd på brystet af ham også holder de to sutteklude han har - een ved hver side af hovedet - op for at han ikke skal tage sutten ud når den lange proces med at falde i søvn går igang.
Det foregår som oftest ved at jeg giver ham bryst, derefter sutten og så lægger jeg ham på sengen med en sutteklud ved hver side af hovedet. Han lukker så øjnene og begynder at kaste hovedet fra side til side, samtidig med at han hæver arme og ben flere op så dynen ryger af og tager sutten ud med den ene hånd. Dette gentager sig mange gange og jeg giver ham sutten igen. Han kan ligge sådan længe og især hovedet går der meget længe inden han stopper med at bevæge - mange gange en halv time.
Mit spørgsmål er: Er det normalt? Hvad handler det om? Og er der noget jeg kan gøre for at hjælpe ham til at falde hurtigere til ro?
Mange hilsner
Jane