Trænger til søvn!

19. oktober 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Trænger til søvn!

Hej Helen.

Jeg har tidligere spurgt dig til råds omkring vores første datter. Nu er jeg desperat og har brug for hjælp igen. Eller i hvert fald bare at få vendt nogle ting.

Vi har fået en skøn datter som nu er 6 måneder. Lige stikmodsat første datter har hun grædt rigtig meget, haft koliklignende tilstand, hvor hverken kiropraktik eller zoneterapi hjalp, men lægens ordination af laktulose gav hendes mave ro.

Da alt det her mavehalløj gik over sov hun bare pragtfuldt, blev puttet kl. 19.30, sov til kl. 2 hvor hun spiste og sov igen til kl. 6.30 spiste og sov lidt videre.

Men hun har siden hun var 4 måneder haft væske på ørene og som følge deraf sover rigtig dårligt. Hun vågner gerne hver 3. kvarter hele natten og græder, intet hjælper end at komme op. Ofte kan jeg kun få hende til at sove videre ved at gå rundt med hende i armene eller hvis jeg er heldig lulle i barnevogn. Men dette kan stå på i timer, og så snart jeg stopper eller forsøger at lægge hende i seng eller bare ved siden af mig i min seng, så er jeg på den igen.

Hun havde mellemørebetændelse 5 måneder gammel, penicillin hjalp kortvarigt og jeg fik en enkelt nat med 5 timer i streg.
Men nu er det samme mønster igen, tiltagende med behov for at bliver lullet videre.

Jeg er simpelthen desperat, jeg aner ikke hvordan jeg skal komme videre. hver aften trækker jeg det at gå i seng, fordi jeg frygter hvordan natten forløber, og så længe jeg ikke går i seng, bliver jeg ikke vækket! Jeg er konstant træt ...

Annonce

... og sur og min tålmodighed med min store dejlige datter på 3½ er bare for kort! Til tider er det et relevant nej i forhold til hendes alder, men alt for ofte er det bare fordi jeg ikke orker, og så får vi en masse kampe som ikke var nødvendige.

Har du nogle gode råd?

Far forsøger at tage over, men samme problem. Og han skal jo op på arbejde.

Jeg har for 14 dage siden aftalt med min sundhedsplejerske at maden kl. 2 skulle væk, for hun spiser næsten intet i løbet af dagen, men kan så ellers spise 500 ml fra 23 til kl. 6. Hun spiser 2 små måltider grød (med enten grøntsags eller frugt mos), så jeg tror ikke det er sult. Hvis jeg endelig overgiver mig og tilbyder mælk om natten alligevel, spiser hun ikke mere end 50 ml, så skubbes flasken bestemt væk.

Har konfereret via mail med en ørelæge, men han mener at vi bare skal se tiden an.... men jeg kan slet ikke overskue at dette natteroderi ingen ende vil tage! Og jeg er bange for at det bare bliver dårlig vane for hende at hun skal vugges videre.

Det skal siges at hun udvikler sig fint, triller begge veje, drejer om egen akse, kommer langt op på armene og skubber sig lidt bagud. Pludrer på livet løs. Så jeg er ikke bekymret for hendes trivsel som sådan, men for mig og min store datter.

Jeg græder ofte og føler mig magtesløs og jeg kan mærke at jeg bliver vred på den lille, når en times vuggen stadig ikke har virket!

Puh en masse rod!

Hilsen en meget træt mor med dårlig samvittighed overfor sin store datter!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.