Brev:
Ændrede søvnvaner om natten
15. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Ændrede søvnvaner om natten
Hej Helen..
Jeg er så glad for du ikke er længere en et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!
Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.
Louie er 7 mdr har den 17 okt.
Louie har gennem de sidste 2,5 måneder markant ændret sin og vores natte søvn. Tidligere har han jo sovet fra ca 20 til 05(mad) og igen til ca 07(op).
Det startede med han så ville have mad ved 01 tiden og så sov igen til næste morgen.. ( hvilket jo også er fint- jeg forventer ikke at skulle sove hele natten overhovedet). MEN nu kommer han i seng ca 19 og får mad 2 gange om natten og sutten en del gange også.
Jeg er ved at være desperat.
Jeg ved godt man ik kan forvente at børn i den her alder sover så godt som han har gjort tidligere.. meeen hvis vi dog bare kunne nøjes med en flaske ved 05 tiden ville jeg være glad.
Vi har introduceret en flaske sen aften som han enten - da han selv er begyndt at bede om den - og hvis han ik selv har gjort det inden vi går i seng giver vi ham den i søvne (men det er sjældent efter hånden)
Vores dagsplan ser nogenlunde sådan her ud.
kl 03 våger og stor skriger - får flaske
kl 06 vågner og vil igen have mad ( kriger kan)
kl 07 op
kl 08 øllebrød (eller byggrød med revet æble) vand af kop
kl 9.30 (evt lidt frugt og en skorpe i hånden)
kl 10 flaske og puttes til formiddagslur( sover ca 1.5 time)
kl 12 forkost grøntsagsmos med kød og vand
k 13.30 avocadomos evt også lidt bananmos eller et stykke banan i hånden + skorpe i hånden , vand til.
kl 14 puttes med flaske til eftermiddags lur sover igen ca 1.5 time
kl 16 lidt frugtmos evt frisk frugt revet og vand
kl 17.30-18 aftensmad vi er ved at være oppe på han får "familie mad" i børnehøjde..
kl 19 puttes med en flaske
kl 23 flaske
Alt er prøvet - vælling, mere væske i løbe af dagen, mindre flasker i løbet af dagen, troede måske det ville gå over nå han blev 6 mdr og måtte begynde at få "grovere grød og føde men nej...
Han får pt ca 200ml i alle hans flasker
Louie sover i sin egen seng og i et forsøg på at få en mere sammenhængende søvn er han komme på sit eget værelse for ac 3 uger siden-men uden resultat.
Når han vågner om natten er han utrøstelig og vi har virkelig forsøgt alt - også og lade ham sove hos os - men uden virkning..
Louie er motorisk lidt doven.. strækker ik sine arme så brystet kommer højt når han ligger på maven og er ik begyndt at komme omkring i maveliggende stilling endnu (Flyver dog, haha). Han sidder fint.
Håber inderligt du kan hjælpe mig
Mange hilsner
Tilde