Brev:
Føler sig utryg i sin seng
3. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Føler sig utryg i sin seng
Hej Helen,
Så er jeg tilbage igen ang Medine som nu er 7 mdr. Det gik fint i et par dage med at blive ammet, og så blive lagt i egen seng, inden hun sov helt, og så falde i søvn der. Nu er det bare blevet værre end sidst, hun vil slet ikke ligge i sin seng, hun bliver rigtig rigtig ked af det, selvom hun er meget træt.
Jeg er begyndt at give op, da jeg den sidste uge har brugt over 2 timer om aftenen på at putte uden resultat, så jeg ligger mig med hende i vores seng, og hun sover efter 2 min. Hun har stadig mange opvågninger, hvor det kræver bryst for at sove videre. Vi ved slet ikke hvad vi skal gøre? det virker som om hun føler sig rigtig utryg i sengen, og egentlig også i løbet af dagen, hun græder og pylre en del, hvis hun ikke kan se en af os. Om aftenen prøver vi at gøre det samme som hver gang hun skal i seng, jeg sidder på værelset og ammer, og holder hendes hånd, så ligger jeg hende, og så starter balladen, selvom hun er så træt så hun falder i søvn når hun bliver taget op. Hun har fået dræn, og er ved at få en tand, ved ikke om det kan have indflydelse på det?
Hun har stadig mange opvågninger om natten, hvor det kræver bryst for at sove videre, hele søvnsituationen er ret frustrende for os alle.
Derudover virker det som om hendes grød keder hende, hun har mest fået købegrød, men jeg vil gerne væk fra dette og lave selv, men hun vil ikke have det medmindre der er en stor klat frugtmos på hver ske. Hun får indimellem frugt at tygge på, men hun er begyndt at få bidt bidder af og jeg er så bange for hun får det galt i halsen, så jeg er blevet dårlig til at give hende noget at gumle på.
Hvad er bedst at give, og har du nogen opskrifter på grød med lidt bid svarende til hendes alder?
Hilsen Christina