Brev:
Nattesøvn og sult?
26. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Nattesøvn og sult?
Kære Sundhedsplejerske,
Jeg har en søn på knap syv mdr. som vi forsøger at lære at sove igennem. det foregår ved, at det er far der trøster og giver sut og/el. vand om natten, jeg kommer først ind i billedet når han bliver ammet v. 05tiden. Han bliver puttet v. 19.30tiden hver aften og er rimelig nem at få til at sove (han sover i sin egen seng).
Før vi forsøgte at få ham til at sove igennem vågnede han typisk ca. 22.30 og blev ammet. Vi er gået igang fordi han så begyndte at vågne m. 1 1/2 times mellemrum og så var der ingen der fik megen søvn. Planen var at give ham vælling v. 22-23tiden og så ellers først igen v. 05tiden. Han har bare som det første skippet at vågne på det tidspunkt og sover typisk til ca. 01.30, hvor han får sut og ret nemt sover videre. Så vågner han v. 03tiden og så starter balladen.
Vi får jo at vide, at man skal være konsekvent, men der er lang tid til kl. 05 (som vi aftalte var første morgenspisetidspunkt...) når han er så ulykkelig.
Er det for tidligt for ham at undvære mad i så mange timer? Han får fast føde tre gange om dagen og tager ret godt fra. Ellers ammes han.
Ødelægger vi det "arbejde" vi har gjort indtil nu ved at give ham vælling eller lignende f.eks. kl. 03?
Hvad er smartest?
Tak for hjælpen
Venlig hilsen Tea