Sove alene ...

31. august 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Sove alene ...

Hejsa

Vi forsøger nu på 3. uge at få vores dreng på 7,5 måned til at sove på eget værelse. Han har ikke spist om natten i en månedstid nu.

Den første uge, lå faren inde ved ham på en madras. Men vi løb ind i nogle tænder, så bette endte inde i vores seng, da han blev meget ked af det. Den næste uge, var det så min tur. Han vågnede ret tit og så skulle han enten have sutten eller op og vugges til ro igen. Det var somom at vi vækkede ham med vores host, "raslen" med dynen osv. Så vi besluttede os for at lade være med sove på gulvet og sove i vores egen seng, vores soveværesle ligger lige ved siden af hans værelse. Men det hjalp heller ikke...

Rytmen er således:

Han får bryst ved ca. 20.30 tiden, bliver lagt derefter i sin egen seng. Så sover han alt mellem 1 til 3 timer. Så begynder han at vågne, enten ...

Annonce

... ved at han pludselig står på alle fire eller står op ved sengekanten, græder i søvne eller græder vågen og kan have ondt i mave eller tænder - tror vi.

Men hver gang (med mindre han virker somom han har ondt) kan vi få ham til ro ved at vende ham i en god sovestilling og give ham sutten eller hvis han er mere urolig tage ham op og vugge ham i søvn igen ved siden af sengen. Men på et eller andet tidspunkt i løbet af natten giver vi altså op, næsten altid ved 2 tiden - når vi har været inde ved ham en 6 gange. Så kommer han ind i vores seng og sover godt der til han vågner ved 6 tiden. Det er et skråplan, dét ved vi godt, men vi ved ikke hvad vi skal stille op....så derfor dette brev.

Er han ikke klar til at sove alene?
Gør vi noget forkert?
Hvad kan vi prøve at gøre i stedet for det vi gør?

Mange hilsner
Bruun

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor