Brev:
Sove alene ...
31. august 2009
Alder:
7 mdr.
Sove alene ...
Hejsa
Vi forsøger nu på 3. uge at få vores dreng på 7,5 måned til at sove på eget værelse. Han har ikke spist om natten i en månedstid nu.
Den første uge, lå faren inde ved ham på en madras. Men vi løb ind i nogle tænder, så bette endte inde i vores seng, da han blev meget ked af det. Den næste uge, var det så min tur. Han vågnede ret tit og så skulle han enten have sutten eller op og vugges til ro igen. Det var somom at vi vækkede ham med vores host, "raslen" med dynen osv. Så vi besluttede os for at lade være med sove på gulvet og sove i vores egen seng, vores soveværesle ligger lige ved siden af hans værelse. Men det hjalp heller ikke...
Rytmen er således:
Han får bryst ved ca. 20.30 tiden, bliver lagt derefter i sin egen seng. Så sover han alt mellem 1 til 3 timer. Så begynder han at vågne, enten ved at han pludselig står på alle fire eller står op ved sengekanten, græder i søvne eller græder vågen og kan have ondt i mave eller tænder - tror vi.
Men hver gang (med mindre han virker somom han har ondt) kan vi få ham til ro ved at vende ham i en god sovestilling og give ham sutten eller hvis han er mere urolig tage ham op og vugge ham i søvn igen ved siden af sengen. Men på et eller andet tidspunkt i løbet af natten giver vi altså op, næsten altid ved 2 tiden - når vi har været inde ved ham en 6 gange. Så kommer han ind i vores seng og sover godt der til han vågner ved 6 tiden. Det er et skråplan, dét ved vi godt, men vi ved ikke hvad vi skal stille op....så derfor dette brev.
Er han ikke klar til at sove alene?
Gør vi noget forkert?
Hvad kan vi prøve at gøre i stedet for det vi gør?
Mange hilsner
Bruun