Brev:
Falde i søvn selv - 7 mdr.
19. august 2009
Alder:
7 mdr.
Falde i søvn selv - 7 mdr.
Hej Helen,
Tusind tak for dit meget hurtige svar ved mit forrige spørgsmål.
Jeg har det heldigvis bedre og jeg kunne nøjes med at tage medicinen 1 gang. Så efter at have malket ud i et døgn osv., kunne jeg fortsætte med at amme min dreng dagen efter.
Jeg har et spørgsmål til dig vedr. søvn.
Hvordan lærer vi vores dejlige dreng på 7 mdr. (snart 8 mdr.) at falde i søvn selv? Min mand og jeg er ikke tilhængere af at han skal græde sig i søvn, så hvordan griber vi det bedst an?
Både hvad angår om aftenen i egen seng, samt i barnevognen om dagen. Om aftenen falder han i søvn ved at jeg/vi ligger ved siden af ham og han derved kan putte sig ind til os, mens han nulrer mit øre (er nu meget hyggeligt ;o) Og om dagen skal vi enten gå en tur, hvor han sidder op indtil han bliver træt, eller så skal han trilles i barnevognen frem og tilbage.
Indenfor en måneds tid starter vores dreng i vuggestue og vi ville jo gerne lære ham at falde i søvn selv inden da, for jeg kan ikke bære tanken om at de bare lader ham ligge og græde indtil han sover.
Lige for tiden sover han dog ikke særlig meget om dagen. F.eks. springer han nogle gange formiddagsluren helt over (sover måske max. 15 min.). Og så sover han ikke før ved 14-15 tiden og her kan luren vare mellem 1 til 2 ½ time.
Vi har mistanke om at der er flere tænder på vej, da han blandt andet stadig er meget kritisk mht. skemaden. Det er stadig meget få ting, som han gider spise. Samtidig er det ved at være længe siden vi har oplevet ham sidde og spise maden med stor begejstring. Er det bare en periode og er det meget almindeligt det kan gå lidt op og ned?
Glæder mig til at høre fra dig. Og hvor er jeg glad for at sådan én som dig findes ;o)
Knus fra
Anja