Brev:
Putning uden bryst
7. august 2009
Alder:
5 mdr.
Putning uden bryst
Hej igen,
Så kommer mit andet spørgsmål vedr. putning. Medine vil KUN sove sammen med mig og hun skal ammes i søvn, både dag og nat. om dagen er det enten det eller også skal jeg ud at gå med barnevognen.
Har læst dine svar til andre vedr dette. Vi har prøvet alt. nogen gange tager det mig timer at få hende til at sove, jeg prøver at ligge hende, når hun gaber og klør sig i øjnene. hun vil ikke have sut. vi prøver at gøre det samme om aftenen, skifter, giver nattøj, ligger hende, holder i hånd, trækker uroen op, får sutteklud, bamse er i sengen. hun græder og bliver ved indtil vi tager hende op, hun er umulig at trøste i sengen. vi prøver dette igen og igen. det ender med jeg ligger mig med hende og ammer hende i søvn, hvis jeg flytter hende i hendes egen seng, lige inden hun sover helt... begynder hun forfra igen, ked af det. det er det samme om dagen. Ligeledes hvis jeg flytter mig efter hun er faldet i søvn, vågner hun med et sæt, og bliver så ked af det.
Far har prøvet at vugge hende, holde hende tæt. intet virker. voksiposen virker heller ikke. sådan har det faktisk været de sidste par mdr, men det er blevet værre. vores sundhedsplejerske siger vi skal lade hende græde, men gå ind med jævne mellemrum, så hun ved vi er der. men det kan jeg slet ikke bære. Hvad gør vi forkert?
Grundet dette kommer der nemlig rod i rytmen, som du også kan se af planen i mit første brev. jeg prøver at få hende til at sove 3 gange om dagen, hun sover tit kun maks 45 min og vågner og gaber. det samme nat, hun falder i søvn omkring kl 21, vågner kl 7. jeg prøver at få hende til at sove videre, da jeg kan se hun stadig er træt, desværre uden held.
Vi har fået tjekket ørere, og der var intet. hun vågner også meget nemt, hvis en af os hoster, så græder hun. Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende med at lære at sengen ikke er farlig uden mor og bryst? :-)
Hilsen Christina