Putning uden bryst

7. august 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Putning uden bryst

Hej igen,

Så kommer mit andet spørgsmål vedr. putning. Medine vil KUN sove sammen med mig og hun skal ammes i søvn, både dag og nat. om dagen er det enten det eller også skal jeg ud at gå med barnevognen.

Har læst dine svar til andre vedr dette. Vi har prøvet alt. nogen gange tager det mig timer at få hende til at sove, jeg prøver at ligge hende, når hun gaber og klør sig i øjnene. hun vil ikke have sut. vi prøver at gøre det samme om aftenen, skifter, giver nattøj, ligger hende, holder i hånd, trækker uroen op, får sutteklud, bamse er i sengen. hun græder og bliver ved indtil vi tager hende op, hun er umulig at trøste i sengen. vi prøver dette igen og igen. det ender med jeg ligger mig med hende og ammer hende i søvn, hvis jeg flytter hende i hendes egen seng, lige inden hun sover helt... begynder hun forfra igen, ked af det. det er det samme om dagen. Ligeledes hvis jeg flytter mig efter hun er faldet i søvn, vågner hun med ...

Annonce

... et sæt, og bliver så ked af det.

Far har prøvet at vugge hende, holde hende tæt. intet virker. voksiposen virker heller ikke. sådan har det faktisk været de sidste par mdr, men det er blevet værre. vores sundhedsplejerske siger vi skal lade hende græde, men gå ind med jævne mellemrum, så hun ved vi er der. men det kan jeg slet ikke bære. Hvad gør vi forkert?

Grundet dette kommer der nemlig rod i rytmen, som du også kan se af planen i mit første brev. jeg prøver at få hende til at sove 3 gange om dagen, hun sover tit kun maks 45 min og vågner og gaber. det samme nat, hun falder i søvn omkring kl 21, vågner kl 7. jeg prøver at få hende til at sove videre, da jeg kan se hun stadig er træt, desværre uden held.

Vi har fået tjekket ørere, og der var intet. hun vågner også meget nemt, hvis en af os hoster, så græder hun. Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende med at lære at sengen ikke er farlig uden mor og bryst? :-)

Hilsen Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Frysning af babymad

Du kan fryse grøntsagsmos, frugt- og bærmos ned i mindre portioner. Rens grøntsager og frugter grundigt, kog sammen med lidt vand i en tykbundet gryde, blend med kogevandet og frys ned.

Mosen bør kommes i små bægre, der er beregnet til frysning af babymad og som er fri for skadelige stoffer.

Når grøntsags- eller frugtmosen skal bruges, bør den optøs direkte i gryden. Derved bevares vitaminer og mineraler bedst.

Grøntsagsmos kan du med fordel fryse...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet