Brev:
Søvn, hun er ikke udhvilet
29. juni 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn, hun er ikke udhvilet
Hej Helen
Jeg har brug for et par gode råd vedr. vores dejlige datter på 6 1/2 måned.
Hun har de sidste 14 dage sovet elendigt om natten. Hun vågner hvert 20. minut hele natten igennem, og nægter at falde i søvn igen når kl er 4.30.
Hun har altid sovet ok om natten. Hun sover på sit eget værelse og har altid gjort det!
Hun bliver puttet ca. 19.30. Sover fint indtil kl 22 og så begynder balladen. Jeg giver hende ofte sutten hvorefter hun falder i søvn igen, men vågner så igen ca. 20 min. senere.
Ofte bliver det kun til ca 8-9 timers søvn, hvilket er for lidt!
Om dagen er hun mega pyldret fordi hun ikke er ordentlig udhvilet. Hun sover ca. 40 min. af gangen om dagen. 1 time senere bliver hun igen ked af det og begynder at gnide øjne. Jeg lægger hende i vognen hvor hun skriger sig selv i søvn. INTET hjælper. Nogle gange sover hun 4-5 gange fordi hun er træt hele tiden, men ikke kan finde ud af at sove ordentligt.
Vi er kommet ind i en rigtig ond cirkel og vi aner ikke hvordan vi skal bryde den. Som jeg ser det, er hendes dårlige humør grundet af den ekstrem dårlige nattesøvn.
Hun er rigtig dårlig til at spise skemad. Hun får tilbudt mad 3 gange om dagen. Hun gider ikke åbne munden og bliver bare rigtig ked af det. Vi har været i gang siden hun var 4 mdr. Vi tilbyder hende alt muligt forskelligt. Hun spiser måske 5-8 skefulde ved hvert måltid. Nogle gange ígenting.
Jeg har skåret ned på hendes mælkeforbrug (får flaske) for at øge hendes appetit til skemaden.
Hun får ca. 3 flasker dagligt med150 ml. Det er jo ikke meget. Ikke sammenlignet med så lidt skemad hun spiser.
Jeg ved ikke om hendes dårlige søvn har noget at gøre med sult. Jeg kan jo ikke tvinge hende til at spise. Jeg prøver altid at fylde hende ekstra op til om natten....
Jeg håber virkelig du kan hjælpe os.
De bedste hilsner
Line