Skriger, hvis vi dropper amningen om natten

18. juni 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Skriger, hvis vi dropper amningen om natten

Hej Helen

Vi har en sød og dejlig datter (har to større piger på hhv. 5½ og 11 år). Hun er trivelig, vokser godt og er nysgerrig og godt igang med at spise grød og mos og drikker vand og lidt sødmælk/modermælkserstatning (er noget skeptisk herfor) af kop.

Hun har et fast sovemønster om dagen og er glad for at sove i sin barnevogn - sover et 2-3 timer formiddag og 1½-2 timer om eftermiddagen. Problemerne begynder til natten;
Hun bliver stadig ammet og bliver ammet meget op til sengetid kl. ca. 20-21. Merete sidder hos hende, ammer hende og synger godnatsange og lægger hende i hendes egen seng når hun har sluppet brystet. Så vågner hun rigtigt hurtigt herefter - hver ½-1 time, hvor hun er helt utrøstelig, uanset om vi sidder hos hende, holder en hånd på hende så hun kan mærke os eller ligger ved siden afhende i vores egen seng og aer hende og snakker sagte til hende.

Hun er nem at trøste, hvis Merete tager ...

Annonce

... hende over til sig og ammer hende, men så gentager sceancen sig igen efter ca. 1 time. Til sidst falder Merete jo derfor så ofte i søvn med hende i dobbeltsengen og resten af natten går så med i halvvågen tilstand at vende sig fra side til side, så hun kan få noget mere at spise.

Forsøger vi at droppe amningen om natten skriger hun voldsomt i 2 timer, hvorefter vi må give os.

Vi synes det er så hårdt om natten og mor skal indenfor en overskuelig fremtid starte på arbejde igen. Hun bruger ikke sut og sutteflaske.

Nu skal der snart ske noget radikalt - måske det vil være løsningen at droppe amningen helt? Vi har i flere måneder nu gået og troet det snart blev bedre om natten, men der er ikke nogen forskel at mærke.

Hun får et godt aftenmåltid med grøntsagsmos og kød kl. 17.30 og en gang i mellem en portion grød lidt senere, men det gør overhovedet ingen forskel.

Hvad gør vi?

Med venlig hilsen
Lars & Merete

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder