Urolig søvn - 8 mdr.

28. maj 2009

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Urolig søvn - 8 mdr.

Hej Helen.

Så er vi kommet hjem efter en dejlig tur til USA. Vi er endelig kommet over jetlagget.

Anna har hidtil sovet fantastisk, hun sover natten igennem. Men nu er hendes søvn begyndt at blive meget urolig.

Hun bliver lagt i seng kl. 19.30 ca. hvor hun får min mælk på flaske, ca. 200ml.

Hun falder hurtigt i søvn, men efter et par timer bliver hun urolig, ligger og øffer og sparker med benene mm. Hun får så en flaske mere, hvor hun tager ca. 150 ml. Hun falder ikke tilbage i en rolig søvn men ligger og bøffer igen. Der går nogle timer med det og så sover hun igen til den lyse morgen ca. kl. 8 (Hun kunne nok godt sove længere, men vi skal jo i gang med ...

Annonce

... dagen)
Det er meget frustrerende, at vi skal til at have den opvågning sent om aften. Hvad skal jeg gøre?

Hun er en fantastisk glad pige og elsker at ligge på maven og kigge, og hun er så småt ved at kunne sidde selv, hvilket hun også elsker. Hun er meget opmærksom og er simpelthen så nysgerrig. Er det fordi hun er så aktiv om dagen at hun er så urolig om natten?

Hun er begyndt at bliver lidt ked, når hun kommer over til andre end mor og far, er det fordi vi har været væk i så lang tid? (5 uger) Det er også ret så irriterende, får hun har altid været glad for alle. Hun elsker også at smile og grine til folk, men det med at komme op, det er hun ikke så tosset med.

Venligst Susan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika